Předmět Didaktika filozofie 1 (KFI / DF1UZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / DF1UZ - Didaktika filozofie 1, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Metody při výuce filozofie (pasivní, aktivní). Metodika přednesu filozofických problémů.2. Příklady aktivizujících metod při výuce filozofie, myšlenkový experiment, dialog aj.3. Filozofie - didaktické možnosti přístupu k výuce: chronologický, tematický, kombinace obou.4. Praktický nácvik výuky, modelové situace.
Získané způsobilosti
Osvojit si základní prezentační a komunikační dovednosti a seznámit se se základními metodami, zásadami a formami výuky.Studenti jsou způsobilí k výuce filozofie na středních školách: ovládají základní metody a formy výuky, samostatně plánují obsah výuky, mají sebejistý projev.
Literatura
HOŘEJŠOVÁ, D. Didaktika občanské nauky a základu společenských věd. Praha, 1994. LAW, S. Filozofická gymnastika: 25 krátkých myšlenkových dobrodružství. Praha, 2007. NOVOTNÝ, Z. Jak (se) učit filosofii. Olomouc, 2004. SCHLEGELOVÁ, J. Jak učit filosofii v podmínkách gymnázia. Filosofický časopis, č. 1/1995. HAŠKOVEC, S. Média a filosofie. Filosofický časopis, č. 3/2000. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002. SCHLEGELOVÁ, J. Návrh didaktické jednotky. Filosofický časopis, č. 4/1998. SCHLEGELOVÁ, J. Návrh modelu vyučovací jednotky. Filosofický časopis, č. 6/1995. LOBKOWICZ, N. O filosofii a dějinách filosofie. Filosofický časopis, č. 2/1994. BÍLEK, J. "Od čeho začínáme". In Filosofický časopis, č. 1/1995. SCHLEGELOVÁ, J. Osobnost výchovného poradce a výchova k hodnotám. Filosofický časopis, č. 4/2001. SCHRAG, C. O. Úkol filosofie v novém tisíciletí. Filosofický časopis, č. 4/2000. PELCOVÁ, N.; PEŠKOVÁ, J.; RÝDLOVÁ, H.; SCHLEGELOVÁ, J. Základy společenských věd. Vztah ke světu jako celku. 2. vyd. Praha, 2005.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích (75 %), uskutečnění praktického nácviku výuky.
Garant
Mgr. Andrea Preissová krejčí, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Andrea Preissová krejčí, Ph.D.