Předmět Němčina: hum. vědy - napínavé čtení (KGN / JC2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGN / JC2 - Němčina: hum. vědy - napínavé čtení, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Náplní bude práce s primárními texty významných osobností své doby. Hlavním cílem bude tyto texty atraktivní formou studentům zpřístupnit, aby tak ztratili "ostych" např. před texty Friedricha Nietzscheho, Ferdinanda de Sausurra či Sigmunda Freuda. Důraz bude tedy kladen na důkladnou didaktickou přípravu, kdy budou zformulovány otázky ke správnému porozumění textu, bude systematicky osvětlena použitá slovní zásoba, daný kontext, aby tak došlo ke zprostředkování hlavních myšlenek textů. Součástí každé hodiny dále bude krátké video (popř. i poslechové cvičení) o autorovi diskutovaného textu v max. délce 15 minut s vypracovanými otázkami k porozumění.
Získané způsobilosti
Prohloubení znalostí německé gramatiky, schopnost rozumět psaným textům i mluveným projevům a aktivní schopnosti komunikovat v německém jazyce, znalost obecných zásad vědecké práce (práce s prameny, se sekundární literaturou, čtení německých textů starších vrstev jazyka i literatury).
Literatura
Dr. Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb. EM neu 2008 Hauptkurs. Ismaning: Hueber, 2008. Meil, Kläre; Arndt, Margit. ABC der starken Verben. Ismaning, 1976. Buscha, J., & Helbig, G. (2001). Deutsche Grammatik: ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin: Langenscheidt. Siegel, M. (2000). Sprache, Stil, Struktur: Analyse und Komposition von Texten im Studium. Olomouc: Univerzita Palackého. Rinas, K. (2003). Vorsicht - Fehler!: odstraňujeme nejčastější "české" chyby v němčině. Plzeň: Fraus.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, splnění všech zadaných úkolů.
Garant
Mgr. Jaromír Czmero, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jaromír Czmero, Ph.D.