Předmět Akademické psaní a prezentační dovednost (KHI / QAW)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / QAW - Akademické psaní a prezentační dovednost, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V semináři bude pozornost věnována následujícím tématům:- vědecká práce, vědecká metodologie- způsoby vyhledávání informací, práce s informacemi a jejich třídění, práce s internetem (vyhledávání, práce s databázemi)- výběr tématu, jak číst, jak dělat poznámky, organizace zdrojů- jak psát, definice tématu, mind-mapping- rozbor odborného textu, textová analýza- psaní akademického textu (abstrakt, resumé, esej, článek, diplomová práce, disertační práce, atd.)- psaní úvodu a závěru v odborné práci- citace, poznámkový aparát, formální zásady psaní- plagiáty- metody a pravidla správné ústní prezentace- správná příprava PowerPoint prezentace
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni lépe pracovat s textem, sami text promyšleně tvořit - jak po stylistické, tak po formální stránce. Dále budou studenti schopni připravit správně powerpointovou prezentaci a umět lépe ústně prezentovat odborná témata.
Literatura
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia . 1997. ISBN 80-7198-173-7.Čmejrková, S.-Daneš, F.-Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, Leda, 1999. Meško, D., Katuščák, D., Findra, J. a kol. Akademická příručka. Osveta Martin, 2006. ISBN 80-8063-219-7.ÚJČ AV ČR. Internetová jazyková příručka. . Pravidla českého pravopisu.
Požadavky
Student v hodině samostatně ústně prezentuje zvolené odborné téma, k němuž si připraví powerpointovou prezentaci.Student odevzdá písemnou práci (včetně abstraktu) na libovolné odborné téma - při hodnocení je kladen důraz na strukturu a formální zpracování.
Garant
doc. Mgr. Antonín Kalous, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Antonín Kalous, Ph.D.