Předmět Renesance a humanismus (KHI / RH1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / RH1 - Renesance a humanismus, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Seminář se bude věnovat humanismu a renesanci a jejich výkladu v historiografii. Náplní hodin bude především italské prostředí 14. a 15. století, se zaměřením na Florencii, Benátky, Řím a další renesanční a humanistická centra z hlediska kulturní historie a dějin idejí. Také šíření renesance a humanismu v samotné Itálii a za Alpami v dalších zemích Evropy. Zaměří se zvláště na střední Evropu (Uhry, české země, Polsko).
Získané způsobilosti
Schopnost evaluace a analýzy literatury a pramenů italské renesance. Schopnost diskuze nad odborným textem, diskuze o jednotlivých problémech. Porozumění problematice historického fenoménu a transferu idejí.
Literatura
Peter Burke. Italská renesance. Kultura a společnost v Itálii. Praha, 1996. ISBN 80-204-0589-5.John M. Najemy (ed.). Italy in the Age of the Renaissance. Oxford, 2004. ISBN 0-19-870040-7.Andrew Martindale. Člověk a renesance. Praha, 1971. Josef Macek. Italská renesance. Praha, 1965. Paul Oskar Kristeller. Osm filosofů italské renesance. Praha, 2007. ISBN 978-80-7021-832-7.Jonathan Woolfson (ed.). Palgrave Advances in Renaissance Historiography. Basingstoke, 2004. ISBN 1403912394.Paul Oskar Kristeller. Renaissance Thought and Its Sources. New York, 1979. ISBN 0-231-04513-1.Jill Kraye (ed.). The Cambridge Companion to Renaissance Humanism. Cambridge, 1996. ISBN 0521436249.Roy Porter - Mikuláš Teich (edd.). The Renaissance in National Context. Cambridge, 1992. ISBN 0-521-36181-8.Charles Stinger. The Renaissance in Rome. Bloomington, 1998. ISBN 0253212081.
Požadavky
Aktivní účast na semináři, četba doporučené literatury, diskuze, esej.
Garant
doc. Mgr. Antonín Kalous, Ph.D.