Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza hudebních skladeb 1 (KMU / AHSK1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMU / AHSK1 - Analýza hudebních skladeb 1, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

TTematické okruhy:1. Úvod do hudební analýzyPojem hudební analýzy, stručná historie analytického přístupu k hudbě.2. Metody hudební analýzyStručný přehled hudebně analytických metod a historického pozadí, v němž začaly být uplatňovány. Otázky hudebního repertoáru, vhodného pro uplatnění různých analytických metod.3. Hudebně analytický přístup k symfonii klasicistního období 1Ukázka analýzy symfonické skladby z období klasicismu. Po poslechu skladby studenti společně s pedagogem diskutují možná analytická hlediska, všímají si podstatných strukturních složek skladby a na základě toho navrhují analytický přístup.4. Hudebně analytický přístup k symfonii klasicistního období 2Po opětovném poslechu klasicistní skladby studenti tuto společně s pedagogem analyzují. Pedagog poukazuje na neopominutelné strukturně význačné momenty skladby, na roli interpretace víceznačných strukturních míst.5. Hudebně analytický přístup k písni z období romantismu 1Ukázka analýzy romantické písně. Po poslechu skladby studenti společně s pedagogem diskutují možná analytická hlediska, všímají si podstatných strukturních složek skladby a na základě toho navrhují analytický přístup.6. Hudebně analytický přístup k písni z období romantismu 2Po opětovném poslechu písně studenti tuto společně s pedagogem analyzují. Pedagog poukazuje na neopominutelné strukturně význačné momenty skladby, na roli interpretace víceznačných strukturních míst.7. Hudebně analytický přístup ke komorní kompozici první poloviny dvacátého století 1Ukázka analýzy komorní skladby první poloviny dvacátého století. Po poslechu skladby studenti společně s pedagogem diskutují možná analytická hlediska, všímají si podstatných strukturních složek skladby a na základě toho navrhují analytický přístup.8. Hudebně analytický přístup ke komorní kompozici první poloviny dvacátého století 2Po opětovném poslechu věty z komorní skladby studenti tuto společně s pedagogem analyzují. Pedagog poukazuje na neopominutelné strukturně význačné momenty skladby, na roli interpretace víceznačných strukturních míst.9. Hudebně analytický přístup ke komorní kompozici první poloviny dvacátého století 3Interpretace výsledků provedené analýzy na podkladě proměny hudebních prostředků a jejich hierarchie, ke které došlo v hudbě dvacátého století. Využití hudební analýzy pro možnost individualizované charakteristiky hudebního stylu skladatele.10. Hudebně analytický přístup k symfonii první poloviny dvacátého století 1Ukázka analýzy symfonické skladby první poloviny dvacátého století. Po poslechu skladby studenti společně s pedagogem diskutují možná analytická hlediska, všímají si podstatných strukturních složek skladby a na základě toho navrhují analytický přístup.11. Hudebně analytický přístup k symfonii první poloviny dvacátého století 2Po opětovném poslechu symfonické věty studenti tuto společně s pedagogem analyzují. Pedagog poukazuje na neopominutelné strukturně význačné momenty skladby, na roli interpretace víceznačných strukturních míst.12. Hudebně analytický přístup k symfonii první poloviny dvacátého století 3Interpretace výsledků provedené analýzy na podkladě proměny hudebních prostředků a jejich hierarchie, ke které došlo v hudbě dvacátého století. Využití hudební analýzy pro možnost individualizované charakteristiky hudebního stylu skladatele.

Získané způsobilosti

- student pozná různé analytické přístupy- student je schopen navrhnout vhodný analytický přístup k skladbě určitého období a hudebního druhu- student dokáže samostatně analyzovat skladbu z období klasicismu až dvacátého století- student dokáže propojit znalosti hudební historie, hudební teorie a vlastní poslechové zkušenosti- student umí v hudební struktuře určit charakteristické rysy určitého období hudební historie a rozpoznat zvláštnosti individuálního skladatelského stylu

Literatura

Cook, N. A Guide to Musical Analysis. Oxford 1994. Bent, I. D., Pople, A. Analysis. In: The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Fukač, J., Holubová, E. Analýza. In: Fukač, J., Vysloužil, J. (eds): Slovník české hudební kultury. Praha, 1997.

Požadavky

Student by si měl přečíst heslo o hudební analýze ze Slovníku české hudební kultury, aby získal představu o předmětu této hudebně teoretické disciplíny. Dále by si měl pořídit kopie notového zápisu skladeb, které budou předmětem výuky. Informace studenti získají v systému Edis.

Garant

Mgr. et Mgr. Martina Stratilková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. et Mgr. Martina Stratilková, Ph.D.