Předmět Hudební management (KMU / HM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMU / HM - Hudební management, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Management, kultura- vymezení základních pojmů2. Plánování- charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit3. Organizování- proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR4. Vedení- základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení5. Kontrolování- základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly6. Strategické plánování v hudebním umění- rámec pro vypracování strategie, formulace poslání, analýza prostředí, strategie7. Struktura a fungování hudebního života I- média, hudební nakladatelství a vydavatelství, gramofonové společnosti, agentury8. Struktura a fungování hudebního života II- živé provozování hudby, hudební školství, místní a regionální kultura9. Marketing I- marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém10. Marketing II- marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace, marketingový mix, marketingový plán11. Fundraising- zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán12. Autorské právo
Získané způsobilosti
- student zná základní pojmy a procesy z oblasti hudebního managementu, marketingu a autorského práva- student se orientuje ve struktuře a fungování hudebního života v České republice- student umí vypracovat marketingový plán pro projekt v oblasti hudebního umění- student umí vypracovat grantovou žádost v oblasti hudebního umění- student umí formulovat vizi, poslání a cíle různých typů hudebních institucí- student je schopen uvažovat o problematice managementu a řízení hudebních institucí v kontextu současného hudebního dění
Literatura
Johnová, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1.Kaiser, Michael. Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha, 2009. Cimbálníková, Lenka. Základy managementu. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-2590-0.Telec, Ivo. Přehled práva duševního vlastnictví (1). Lidskoprávní základy. Licenční smlouva. Brno, 2007. ISBN 80-7239-110-0.Allen, Paul. Artist Management for the MusicBusiness, 2nd edition. Burlington, MA, USA, 2011. ISBN 978-0-240-81501-5.Kaiser, Michael. Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA, 2010. ISBN 978-1-58465-906-8.Smolíková, Marta. Management umění. Praha, 2008. Bačuvčík, Radim. Marketing smyfonických orchestrů- Publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín, 2011. Hagoort, Griep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009.
Požadavky
Před zahájením kontaktní výuky je student povinen prostudovat skriptum Lenky Cimbálníkové (2010) Základy managementu: studijní text pro distanční vzdělávání (viz soupis literatury), které mu poskytne přehled v oboru obecného managementu (prvních pěti tezí výuky).Student by se měl orientovat v současném hudebním dění. Své znalosti by měl doplnit četbou hudebních časopisů, např. Hudebních rozhledů, Harmonie, Opus musicum, A Tempo Revue, His Voice a podobně.
Garant
prof. PhDr. Jan Vičar, CSc.
Vyučující
prof. PhDr. Jan Vičar, CSc.prof. PhDr. Jan Vičar, CSc.