Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hudební management (KMU / HMK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMU / HMK - Hudební management, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.MANAGEMENT, KULTURA: vymezení základních pojmů2.PLÁNOVÁNÍ: charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit3.ORGANIZOVÁNÍ: proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR4.VEDENÍ: základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení5.KONTROLOVÁNÍ: základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly6.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V HUDEBNÍM UMĚNÍ I: rámec pro vypracování strategie, formulace poslání7.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V HUDEBNÍM UMĚNÍ II: znalost a analýza prostředí, vnitřní analýza, strategie8.STRUKTURA A FUNGOVÁNÍ HUDEBNÍHO ŽIVOTA: média, hudební nakladatelství a vydavatelství, gramofonové společnosti, agentury, živé provozování hudby, hudební školství, místní a regionální kultura9.MARKETING I: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém10.MARKETING II: marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, propagace, marketingový mix, marketingový plán11.FUNDRAISING: zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plán12.AUTORSKÉ PRÁVO

Získané způsobilosti

Osvojit si základní terminologii oboru, znát manažerské funkce, orientovat se ve struktuře a fungování hudebního života v České republice, znát základní pojmy a procesy marketingu a praktické aplikace autorského práva při organizování hudebních aktivit, znát možnosti financování hudebních projektů v České republice a typy projektových žádostí.

Literatura

Johnová, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha, 2007. Kaiser, Michael. Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha, 2009. Cimbálníková, Lenka. Základy managementu. Olomouc, 2010. ISBN 978-80-244-259.Allen, Paul. Artist Management for the Music Business. Burlington, MA, USA, 2011. ISBN 978-0-240-81501-5.Kaiser, Michael. Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA, 2010. ISBN 978-1-58465-906-8.Smolíková, Marta. Management umění. Praha, 2008. Bačuvčík, Radim. Marketing smyfonických orchestrů- Publikum a veřejnost moravských filharmonií. Zlín, 2011. Hagoort, Griep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009.

Požadavky

- aktivní účast ve výuce- seminární práce (vypracování strategického plánu hudební instituce)- min. 70% úspěšnost v závěrečném testu (písemná zkouška)

Garant

Mgr. Věra Šímová

Vyučující

Mgr. Věra Šímováprof. PhDr. Jan Vičar, CSc.Mgr. Věra Šímová