Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management umění (KMU / MU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMU / MU - Management umění, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Teoretická část1.MANAGEMENT, KULTURA: vymezení základních pojmů2.PLÁNOVÁNÍ: charakter a význam plánování, základní prvky plánování, druhy plánů, analýza SWOT, stanovení cílů a priorit3.ORGANIZOVÁNÍ: proces organizování, organizační struktura, systém OSCAR4.VEDENÍ: základní pojmy, teorie motivace pracovního chování, styl vedení5.KONTROLOVÁNÍ: základní kategorie kontrolního procesu, fáze kontrolního procesu, kontrolní procesy, zásady efektivní kontroly6.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V UMĚNÍ I: rámec pro vypracování strategie, formulace poslání7.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V UMĚNÍ II: znalost a analýza prostředí, vnitřní analýza8.STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ V UMĚNÍ III: strategie9.MARKETING I: marketingový výzkum, segmentace trhu, hlavní cílové skupiny a jejich potřeby, marketingový informační systém10.MARKETING II: marketingová komunikace, logo a corporate identity, corporate design, public relations, marketingový mix, marketingový plán11.MARKETING III: Možnosti a formy propagace12.FUNDRAISING: zdroje, typy projektových žádostí, fundraisingový plánPraktická část: Uplatnění teoretických poznatků hudebního managementu v praxi v rámci plánování, organizace a realizace mezinárodného festivalu soudobé hudby MusicOlomouc.

Získané způsobilosti

Osvojit si základní terminologii oboru, znát manažerské funkce, orientovat se ve struktuře a fungování kulturního života v České republice, znát základní pojmy a procesy marketingu a praktické aplikace autorského práva při organizování kulturních aktivit, znát možnosti financování kulturních projektů v České republice a typy projektových žádostí. Studenti získají praktickou zkušenost v průběhu realizace mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc - plánují, organizují a také řídí dílčí procesy, pro něž volí vhodnou propagaci a taktéž navrhují možnost získání finančních zdrojů.

Literatura

Smolíková Marta. Management umění. Praha, 2008. Johnová, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Praha, 2007. Kaiser, Michael. Strategické plánování v umění. Praktický průvodce. Praha, 2009. Cimbálníková, Lenka. Základy managementu. Praha, 2010. ISBN 978-80-244-259.Kaiser, Michael. (2010). Leading Roles: 50 Questions Every Arts Board Should Ask. Lebanon, NH, USA. Byrnes, William J. Management and the Arts. Burlington, 2003. Hagoort, Griep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009.

Požadavky

- dostatečná, aktivní účast ve výuce (max. 3 absence)- seminární práce (vypracování strategického plánu kulturní instituce)- participace na realizaci Mezinárodního festivalu soudobé hudby "MusicOlomouc"- min. 70% úspěšnost v závěrečném testu (písemná zkouška)

Garant

prof. PhDr. Jan Vičar, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Jan Vičar, CSc.prof. PhDr. Jan Vičar, CSc.