Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sémiotická analýzy mediálního textu (KOL / OSA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOL / OSA - Sémiotická analýzy mediálního textu, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

(01) Uvedení do problematikyZákladní terminologie (sémiotika, médium, text) a metody (sémiotická analýza)(2) Marketing a sémiotikaV čem může být užitečná sémiotika při tvorbě značky: branding, brand planning, corporate identity, positioning, crowdsourcing(3) Mediální typologie komerčních textůTypologie na základě média a kanálu, typologie na základě funkce v komunikačním procesu(4) Nová média a jejich marketingové využitíDefinice nových/sociálních médií, jejich základní přehled a základní informace o jejich využití při tvorbě značky(5) Komunikační strategie komerčních textůZákladní trendy jednotlivých médií, obecná témata, stereotypy, rétorické principy(6) Narativita, opakování a seriálovost ? formální nástroje persvazeV čem spočívá síla vyprávění v procesu přesvědčování a/nebo utváření identity značky(7) Kulturní determinace reklamních kampaníDefinice kultury a její vliv na způsoby komunikace značky(8) Reklama a ideologieDefinice ideologie, reklama jako mýtus(9) Etika přesvědčováníZákladní přehled kulturních a zákonných omezení při komunikaci značky(10) Diachronie reklamyStručný přehled proměn reklamní komunikace(11) Aktuální situace ve vybrané kategorii I.(12) Aktuální situace ve vybrané kategorii II.

Získané způsobilosti

Schopnost využívat sémiotickou teorii při analýze reklamních komunikátů

Literatura

Klein, N., & Kaas, P. Bez loga. Praha: Argo, 2005. ISBN 8073630109.McLuhan, H. M., Přibylová, I., Krejza, M., & Pondělíček, I. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Brno: Nakladatelství Jota, 2000. ISBN 8072171283.Eco, U., & Nagy, L. Meze interpretace. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 8024607409.Barthes, Roland. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004. Barthes, R., & Fulka, J. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004. ISBN 808656973X.Eco, U., & Frýbort, Z. Skeptikové a těšitelé. Praha: Argo, 2006. ISBN 8072037064.Reifová, I. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.Ong, W. J., & Fantys, P. Technologizace slova: mluvená a psaná řeč. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2006. ISBN 8024611244.Perloff, R. M. The Dynamics of Persuasion. Mahwah, 2003. Berger, A. The Objects of Affection. Semiotics and Consumer Culture. New York, 2010.

Požadavky

(1) Pravidelná účast (max. 2 neomluvené absence)(2) Aktivita v hodině(3) Představení výsledků analýzy reklamního komunikátu

Garant

Mgr. Vít Gvoždiak, Ph.D.