Předmět Kurz seberozvíjení: Arteterapie (KPE / ART)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / ART - Kurz seberozvíjení: Arteterapie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Náplní semináře jsou sebepoznávací aktivity a dialog zpracovávající individuální zkušenost i zážitek z interakce v rámci skupiny. Prostřednictvím různých výtvarných technik (kresba, malba, koláž, modelování), psaného záznamu (deník) a vzájemného sdílení nahlédnou studenti na svá osobní témata z nové perspektivy. Otázky osobního příběhu, vztahu k sobě samému, k druhým a k prostředí, v němž se nacházejí, vyjádří v symbolické a imaginativní rovině. Reflexí výtvarného záznamu a prožitku, který doprovází jeho tvorbu, přivedou studenti tato témata do vědomí a pojmenují je. Vzájemným sdílením rozšíří své úhly pohledu a výběr nástrojů, které jim poslouží k další osobní práci s emocemi, přáními a záměry.
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí hravé přístupy k reflexi osobní cesty a tvořivé způsoby vyrovnávání se s vlastními otázkami či překážkami. Na základě představených technik budou připraveni dál samostatně rozvíjet svou cestu sebepoznání a vědomě nakládat se svými emocemi a myšlenkami. Nabyté zkušenosti mohou být studentům podporou při práci s druhými, ať už v rovině vlastní připravenosti či při přímé aplikaci technik v rámci společných aktivit.
Literatura
http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=28/!artfiletikaSlavík Jan. Artefiletika. Karolinum, 1997. Arteterapie. Caseyová Caroline; Dalleyová Tessa. Arteterapie s dětmi. Portál, 1995. Šicková-Fabrici Jaroslava. Základy arteterapie. Portál, 2002.
Požadavky
Je zapotřebí přinést si vlastní výtvarný materiál: papíry A4 a A3, vodovky, štětce, nůžky, pastelky, tužku, lepidlo na papír a barevné časopisy na koláže (ostatní opatříme). Očekává se aktivní přístup a reflexe procesu v průběhu a na závěr semináře.
Garant
prof. Gaudenz Assenza, Ph.D.