Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Existenciální ekovýchova (KPE / EEN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / EEN - Existenciální ekovýchova, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

V kurze študenti prostredníctvom zážitkových metód pochopia hlbšie pozadie environmentálnych problémov v ekonomickom, politickom, ekologickom a filozofickom kontexte. Oboznámia sa a kriticky budú skúmať základné koncepcie a prístupy v environmentálnej výchove, vrátane modelu trvalo udržateľného rozvoja. Kurz im predstaví základné princípy, z ktorých vychádza existenciálna ekovýchova vrátane filozofických a pedagogických východísk. Počas kurzu budú predstavené zážitkové techniky, ktoré využíva exitenciálna ekovýchova v praxi.

Získané způsobilosti

Po absolvovaní kurzu budú študenti schopní zostaviť vlastný zážitkový výučbový program vychádzajúci z princípov existenciálnej ekovýchovy. Naučia sa základnú dramaturgiu, metódy a vedenie review jako nevyhnutnej súčasti existenciálnej ekovýchovy. V neposlednom rade na osobnej úrovni získajú techniky na prácu s vlastnou mysľou a vedomím, ktoré sú zdrojom aj riešením environmentálnych problémov.

Literatura

http://www.zivica.sk/clanky/spiritualita/656-existencialna-ekovychova-ii-casthttp://www.zivica.sk/clanky/spiritualita/628-existencialna-ekovychova-i-castMello, de Anthony. Bdělost. Cesta, 2004. Yalom, D., Irvin. Existenciální psychoterapie. Portál, 2006. Tolle, Eckhart. Moc přítomného okamžiku. Pragma, 2001. Levine, Stephen. Žijte naplno. Pragma, 1997.

Požadavky

Kurz bude hodnocen na základě dvou kritérií:(1) aktivní přístup, tzn. nejrůznějšími způsoby přispívat v průběhu kurzu (diskuze, sdílení úvah/pozorování, práce v menších skupinách, otázky, atd.); a(2) príprava modelového výukového programu. Každé kritérium odpovídá polovině známky.

Garant

prof. Gaudenz Assenza, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Juraj Hipš