Předmět Hyperaktivita a autismus (KPE / HAP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / HAP - Hyperaktivita a autismus, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V průběhu kurzu uchopíme obraz člověka v jeho makrokosmickém i mikrokosmickém rozměru bytí, v procesu utváření a proměny, včetně jeho možného nepravidelného vývoje. V rámci imaginativního způsobu myšlení představíme obrazy nemocí a poruch vývoje (autismus, hyperaktivita) a také působení bytostí drog na člověka jakožto vážný symptom dnešní doby. Kurz je koncipován jako dialektický rozhovor přednášejícího a posluchačů a primárně vytváří prostor pro nalézání bytostných otázek hledání obrazu člověka a jeho doby.
Získané způsobilosti
Kurz přispívá k rozvoji imaginativního způsobu myšlení, je zaměřen na zvědomení problémů dnešní doby v souvislosti lidské a světové existence. Uvědoměním si základních problémů výchovy a možnosti terapeutického působení pomáhá účastníkům kurzu k lepší orientaci ve světě a rozumění možnostem pozitivního působení v procesu výchovy a přispívá též ke kultivaci obrazu člověka v jeho celostním pojetí.
Literatura
Dahlke, R. Čím onemocněl svět?. Ikar, 2004. KÖNIG, K. Embryology and world evolution. Camphill Books, 2000. KOMENSKÝ, J. A. Labyrint světa a ráj srdce. World Press, 2005. STEINER, R. Léčebně-pedagogický kurz. Studium, 1995. DUNSELMAN, R. Na místo Já. Asociace waldorfských škol České republiky, 2013. HEYDEBRAND, C. O duševní podstatě dítěte. Baltazar, 1993. STEINER, R. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. Opherus, 2003. LIEVEGOED, B.C.J. Vývojové fáze dítěte. Baltazar, 1992.
Požadavky
aktivní přístup během kurzu - účast na rozpravě, pozorování
Garant
prof. Gaudenz Assenza, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Martin Semerád, Ph.D.