Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tajemství spirituálních forem v arch. (KPE / TSF)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / TSF - Tajemství spirituálních forem v arch., Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přiblížíme si vývoj vědomí člověka a vztah k sakrálním stavbám. Ukážeme si, jak člověk uchopoval spirituálně působící formy v historii až po současnost. Seznámíme se s významem rituálů a významem vědomé pozornosti o obytný prostor. Objasníme si pojmy, význam a způsoby tvorby posvátného prostředí a sakrální geometrie. Jakou architekturu potřebuje současný člověk ke svému zdravému duchovnímu, duševnímu i fyzickému rozvoji? Procvičíme si, jak budovat naše životní síly. Budeme modelovat malé předměty z plastelíny a naučíme se sami rozpoznávat, jaké tvary působí na člověka uzdravujícím způsobem.

Získané způsobilosti

Kurz studentům zprostředkuje poznání léčivosti spirituálních tvarů v architektuře. Naučí nás rozlišovat mezi tendencemi snižujícími a budujícími kulturu. Povede k porozumění morálně sociálního působení staveb. Důraz bude kladen na rozvoj všímavosti k uzdravujícím silám v přírodě i v tvorbě posvátného prostředí. Kurz povede k porozumění pojmům celostního utváření prostoru.

Literatura

Klocek, D. Alchymie Duše, škola zření a průvodce vyšším vnímáním. Fabula, 2010. Seiler-Hugova, U. Barvy vidět, prožívat, rozumět. Wald Press, 2009. Schärli, O. Begegnungen mit Hugo Küklhaus. Johannes M. Mayer. Dahlke, R. Čím onemocněl svět?. Ikar, 2004. Day, Ch. Duch a místo. Era, 2004. Soesman, A. Dvanáct smyslů, brány duše. Fabula, 2009. Janátová, A. Dvanáct smyslů člověka, dvanáct bran k poznání. Lovelock, J. Gaia, Nový pohled na život na Zemi. Abies, 1993. Bodack, K. D. InterRegio. Die abenteuerliche Geschichte eines beliebten Zugsystems. EK-Verlag, 2005. Braunroth, E. Kooperace s přírodou v harmonii s přírodními bytostmi. Fabula, 2001. Zajonc, A. Meditace jako myšlení srdcem, když se poznání stane láskou. Fabula, 2011. Hozman, O. Sensorium pro dvanáct smyslů. Rittelmeyer, Ch. Schulbauten positiv gestalten. Wie Schüler Farben und Formen erleben. 1994. Goethe, J.W. Smyslově-morální účinek barev. Fabula, 2004. Edwards, L. The Vortex of Life, Nature´s Patterns in Space and Time. Floris Books, 2006. Capra, F. Tkáň života, Nová syntéza mysli a hmoty. Academia, 2004. Lorber, J. Země přirozená a duchovní. Trigon, 1999.

Požadavky

Aktivní přístup během kurzu, účast na rozpravě, pozorování, drobné modelování z plastelíny.

Garant

prof. Gaudenz Assenza, Ph.D.

Vyučující

Oldřich Hozman