Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Volební kampaně a politický marketing (KPE / VKP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / VKP - Volební kampaně a politický marketing, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Posluchači se seznámí se základními pojmy, definicemi a typologiemi v oblasti politické komunikace, volebních kampaní a politického marketingu. Budou jim představeny teorie politické komunikace a výzkumné přístupy, které k nim odborníci zaujímali. Vyučující se bude věnovat také vývoji a proměně charakteru volebních kampaní v závislosti na vývoji politických stran a stranické soutěže. Vedle toho bude provedena charakteristika tří vývojových fází kampaní: premoderního, moderního a postmoderního stádia. Zvýšená pozornost bude určena politickému marketingu a marketingovým strategiím oslovení voličů jako fenoménu, jehož význam při vytváření volebních a politických kampaní neustále narůstá. Z hlediska praktického dopadů kampaní bude analyzována problematika jejich účinků na voliče, budeme se také soustředit na roli médií, informačních technologií a osobností v kampaních. V dalších přednáškách budou představeny současné trendy ve volebních kampaních jako je negativní kampaň, fenomén permanentní kampaně, infotainment apod.Cílem seminářů je podrobněji zkoumat některé aspekty politické komunikace, volebních kampaní a politického marketingu.

Získané způsobilosti

V kurzu bude pozornost zaměřena na systematickou analýzu dílčích aspektů a témat politického marketingu a volebních kampaní. Důraz bude v kurzu kladen také na sledování těchto témat z praktické perspektivy. Kurz seznámí posluchače se základními pojmy, se kterými se pracuje v této oblasti a poskytne jim schopnost orientovat se v nich.

Literatura

Michael John Burton and Daniel M. Shea. (2010). Campaign Craft The Strategies, Tactics and Art of Political Campaign Management. Bradová, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno, 2005. Newman, Bruce I. Handbook of Political Marketing. Thousand Oaks, 1999. Davies, P., & Newman, B. I. (2006). Winning elections with political marketing. New York: Haworth Press.

Požadavky

Přednášky jsou nepovinné, v seminářích toleruje učitel dvě absence. V případě nemoci je nutné domluvit s učitelem individuální doplnění probraného učiva. Důraz je kladen na aktivitu v seminářích a na samostatnou přípravu před nimi. Každý student bude během semestru pověřen zpracováním jedné případové studie o volební kampani, které si studenti zvolí z nabídky, kterou studentům předloží učitel na začátku semestru. Připravenou, powerpointovou prezentaci zašle student nejpozději jeden den před jejím konáním učiteli. Délka prezentace nepřekročí 15 min. Výsledná známka z kurzu bude udělena na základě výsledku absolvání závěrečné zkoušky, jež bude ověřovat znalosti z přednášených témat i seminářů. Úspěšné absolvování zkoušky je podmínku udělení zápočtu, zkoušky i kreditních bodů.

Garant

Mgr. Eva Lebedová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. et Mgr. Hana Hurtíková, Ph.D.Mgr. Eva Lebedová, Ph.D.