Předmět Základy práce na vlastní biografii (KPE / ZPB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / ZPB - Základy práce na vlastní biografii, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Zkušenosti, které student získává nejdříve ve svém profesním vzdělávání a později i v povolání samotném, ho mohou stále znovu přivádět k hranicím vlastního jednání - příkladem může být pozorování potenciálu vlastní agresivity v kritických situacích; studentovi je tak umožněno poznat tyto své překážky z hlediska profesní biografie a vypracovat si další důležité vývojové kroky pro to, jak zacházet s vlastními slabostmi a chybami. V průběhu kurzu proto společně hlouběji uchopíme základy práce na vlastní biografii skrz rozpomínání se na souvislosti vlastního života a hledání jejich vzájemných vztahů. Dále pak zmapování dějin vlastní rodiny a pohled na určující události v rodinách otce a matky, hledání vztahů mezi vlastními událostmi a událostmi výchozích rodin.
Získané způsobilosti
Kurz se snaží poskytnout univerzální znalosti a způsobilosti, které budou pro účastníky užitečné, bez ohledu na to, pro jakou kariéru se rozhodnou. Proces získávání znalostí a dovedností není chápán jako osvojování potřebné didaktiky, ale především jako prostředek pro vlastní osobnostní rozvoj. Zároveň bude student rozvíjet komunikační dovednosti a vyjadřovací schopnosti při diskuzi a společné práci ve skupině, což pomáhá rozvíjet analytické a koncepční myšlení.
Literatura
FRANKL, V. E. A přesto říci životu ano: psycholog prožívá koncentrační tábor. Karmelitánské nakladatelství, 2006. BUBER, M. Chasidská vyprávění. Kalich, 2002. BUBER, M. Já a ty. Kalich, 2005. BERNE, E. Jak si lidé hrají. Dialog, 1992. DAHLKE, R., DETHLEFSEN, T. Nemoc jako cesta. Trigon, 2011. DAHLKE, R. Nemoc jako řeč duše. Pragma, 2002. DAHLKE, R. Nemoc jako symbol. Pragma, 2002. DETHLEFSEN, T. Osud jako šance. Knižní klub, 2004.
Požadavky
(1) aktivní přístup, tzn. nejrůznějšími způsoby přispívat v průběhu kurzu (diskuze, sdílení úvah/pozorování, práce v menších skupinách, otázky, atd.)
Garant
prof. Gaudenz Assenza, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Anežka Janátová