Předmět Francouzština v Latinské Americe (KRF / FRLA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRF / FRLA - Francouzština v Latinské Americe, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
| Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
|---|
Další informace
Obsah
1. Kreolštiny na ostrovech v Karibském moři.2. Jazykový kontakt mezi francouzštinou, angličtinou a španělštinou v oblasti Karibského moře.3. Fonetické, fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální zvláštnosti francouzštiny na 8. Fonetické, fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální zvláštnosti francouzštiny na ostrově Haiti.4. Fonetické, fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální zvláštnosti francouzštiny na ostrově Guadeloupe5. Fonetické, fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální zvláštnosti francouzštiny na ostrově Martinik
Získané způsobilosti
1. Porozumění vývoji francouzštiny a kreolštin v oblasti.2. Osvojení schopnosti pracovat s texty z dané oblasti.3. Seznámení s důležitou součástí Frankofonie.4. Rozvinutí schopnosti odborné polemiky.
Literatura
Kadlec, Jaromír - Holeš, Jan. Francouzština na americkém kontinentě. Olomouc: Vydavatelství UP, 2006. Robillard, Didier de - Beniamino, Michel. Lefrançaisdansl espacefrancophone. Paris, HonoréChampion, 1993. Valdman, Albert. Lefrançaishors de France. Paris, HonoréChampion, 1979. Chaudenson, Robert - Rakotomalala, Dorothée. Situationslinguistiques de la francophonie. État des lieux. Québec, AGMV Marquis, 2004. Kašpar, Oldřich. Dějiny karibské oblasti. Praha, Lidové noviny, 2002.
Požadavky
1. Pravidelná docházka a aktivní účast na přednáškách a seminářích.2. Příprava na každou hodinu, znalost analyzovaného textu. U zápočtu se prověřuje orientace v základních otázkách sociolingvistiky a dialektologie v dané oblasti.
Garant
doc. Mgr. Jaromír Kadlec, Dr.
Vyučující
doc. Mgr. Jaromír Kadlec, Dr.
