Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociological Research Practice (KSA / 81ASV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / 81ASV - Sociological Research Practice, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. setkání: Východiska kvalitativního výzkumu; emoce, objektivita, subjektivita.Příprava a rozvržení disertačního projektu.Čtení: Joey Sprague a Mary K. Zimmerman. 1989. Quality and Quantity: Reconstructing Feminist Methodology. The American Sociologist 20 (1989), 1: 71-86.Barbara Laslett: Unfeeling Knowledge: Emotion and Objectivity in the History of Sociology. Sociological Forum 5 (1990), 3:413-433.2. setkání: Biografie v sociálním výzkumu; reflexivita.Bibliografický výzkum, bibliografické databáze a software. Zpracování kritického přehledu literatury.Čtení: Liz Stanley. On Auto/Biography in Sociology. Sociology 27 (1993), 1: 41-52.Chrys Gunasekara. Pivoting the centre: reflections on undertaking qualitative interviewing in academia. Qualitative Research 7 (2007), 4: 461-475.3. setkání: Mocenské vztahy ve výzkumu, etika kvalitativního výzkumu; "postmoderní" rozhovor.Teoretická a metodologická příprava k vědeckému projektu.Čtení: Andrea Fontana. 2003. "Postmodern Trends in Interviewing. In Jaber F. Gubrium a James A. Holstein, eds., Postmodern Interviewing. Thousand Oaks: Sage. Str. 51-65.Wolff-Michael Roth. 2005. "Ethics as Social Practice: Introducing the Debate on Qualitative Research and Ethics." Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 6, 1, Art. 9. Web: http://www.qualitative-research.net/fqs/ 10. března 2013.4. setkání: Proces psaní disertačního textu, rozvržení rukopisu.Forma výuky:Každé setkání bude mít tři části:1. Detailní diskuse nad obsahem zadaných článků na základě jejich prezentace vždy jedním/jednou ze zúčastněných.2. Rozbor struktury daných článků z hlediska písemné prezentace vědeckého výzkumu.3. Diskuse na příslušné setkání navržených prvků zpracování disertačního výzkumu a aplikace jejich problematiky na vlastní projekt studujících.

Získané způsobilosti

Po absolvování kursu budou jeho účastnice a účastníci schopni identifikovat z probraných perspektiv ty, které jsou relevantní pro přístup k vlastnímu disertačnímu projektu, a aplikovat je. Dále získají přehled o jednotlivých etapách zpracování disertačního projektu a o jejich vzájemném vztahu. Konečně, budou též schopni posoudit a analyzovat vlastní silné a slabé stránky ve vztahu k disertačnímu projektu.

Literatura

Turabian, K. L., Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2013). A manual for writers of research papers, theses, and dissertations: Chicago style for students and researchers. Chicago, Ill: The University of Chicago Press.

Požadavky

Aktivní účast v semináři a příprava článků k jednomu tématu pro seminární diskusi. Diskuse jednoho z probraných témat v délce cca 1.500 slov zpracované pro využití ve vlastní disertaci a s použitím prohlubující literatury k tématu.

Garant

prof. Libora Oates-Indruchová, Ph.D.doc. PhDr. Dana Sýkorová, Ph.D.