Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza vzdělávacích potřeb - AVD (KSA / AVPVD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / AVPVD - Analýza vzdělávacích potřeb - AVD, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kontext analýzy vzdělávacích potřebAnalýza vzdělávacích potřeb v kontextu firemního vzdělávání2. Firemní vzdělávání - terminologický kontextStrategický přístup ke vzdělávání pracovníkůFiremní vzdělávání, profesní vzdělávání, další profesní vzdělávání3. Analýza vzdělávacích potřeb a ostatní personální činnostiAnalýza vzdělávacích potřeb jako nástroj využitelný při výběru pracovníků, kariérovém plánování, hodnocení pracovníků a vzdělávání pracovníků4. Prostředí pro analýzu vzdělávacích potřebVnější prostředíVnitřní prostředí5. Zdroje pro analýzu vzdělávacích potřebZdroje pro analýzu prostředí firemního vzdělávání6. Strategický přístup k firemnímu vzdělávání a k analýze vzdělávacích potřebPoslání a vize firmyStrategický rámec a strategické kontinuumPlánování a tvorba strategie vzděláváníImplementace strategie firemního vzděláváníMonitorování a vyhodnocování strategie firemního vzdělávání7. Kompetenční přístup k analýze vzdělávacích potřebŘízení podle kompetencíKompetence8. Kompetenční modelyMatice kompetencíKompetenční mapa9. Analýza a identifikace vzdělávacích potřebVzdělávací potřebyZdroje pro analýzu vzdělávacích potřebZpůsoby analýzy vzdělávacích potřeb10. Metody a techniky analýzy vzdělávacích potřebTypologie metodKritéria pro využití metodMetodika analýzy vzdělávacích potřeb11. Využití výsledků analýzy vzdělávacích potřebOblasti využití výsledků analýzy vzdělávacích potřebLimity využití výsledků analýzy vzdělávacích potřeb12. Interpretace výsledků analýzy vzdělávacích potřebCíle vzdělávací akceObsah vzdělávací akce

Získané způsobilosti

Student:- dokáže popsat hlavní kroky analýzy vzdělávacích potřeb; - umí charakterizovat hlavní zdroje pro analýzu vzdělávacích potřeb.Student dokáže zpracovat projekt analýzy vzdělávacích potřeb.Student je schopen:- zvolit vhodnou metodiku pro analýzu vzdělávacích potřeb.- provést interpretaci analýzy vzdělávacích potřeb.

Literatura

Bartoňková, H.:. Firemní vzdělávání - strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada 2010. Bartoňková, H.:. Firemní vzdělávání. 1. vyd. Olomouc 2007. Bartoňková, H.:. Vzdělávací strategie. 1. vyd. Olomouc 2008. Mužík, J.:. Andragogická didaktika. 1. vyd. Praha 1998. Vodák, J.; Kucharčíková, A.:. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha 2007. Charvát, J.:. Firemní strategie pro praxi. Praha, Grada Publishing 2006. Hroník, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1458-2.Disman, M.:. Jak se vyrábí sociologická znalost, 1. vyd. Praha 1993. Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. Medlíková, O.:. Lektorské dovednosti. 1. vyd. Praha 2010. Šoferová, J.:. Lektorské finty. 1. vyd. Praha 2008. Bělohlávek, F. - Košťan, P. - Šuleř, O. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001. Kubeš, M.; Spillerová, D.; Kurnický, R.:. Manažerské kompetence. Způsobilosti výjimečných manažerů. 1. vyd. Praha 2004. Petty, G.:. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha 1996. Pasch, M.; Gardner, T. G. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha 1998. Hroník, F.:. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha 2007. Armstrong, M.:. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha 2002. Plamínek, J.; Fišer, R.:. Řízení podle kompetencí. 1. vyd. Praha 2005. Studijní pomůcky: pracovní listy a powerpointové prezentace určené ke studiu dalších, doplňujících informací k tématu. Buckley, R.; Caple, J.:. Trénink a školení. 1. vyd. Brno 2004. PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha: TRITON, 2006. Prokopenko, J., Kubr, M. a kol.:. Vzdělávání a rozvoj manažerů. 1. vyd. Praha 1996. Veteška, J., Tureckiová, M.:. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí. 1. vyd. Praha 2008. Belcourt, M., Wright, P. C.:. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha 1998. Barták, J.:. Základní kniha lektora/trenéra. 1. vyd. Praha 2003.

Požadavky

Kolokvium: K udělení kolokvia je nezbytné vyřešit zadanou případovou studii a prezentovat hlavní výstupy. Kolokvium bude probíhat jako prezentace výstupů z řešení případové studie.

Garant

Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.