Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Debatování: Základy prakt. argumentace (KSA / DEB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / DEB - Debatování: Základy prakt. argumentace, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře:I. Co je to debatování: Historický kontext a současné formy realizaceLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíly 1-1.2.5, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).II. Základy debatního stylu komunikaceLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíly 2.3-2.3.2, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).III. Typologie tezí a problematika definování pojmůLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíly 2.1-2.2, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).IV. Náležitosti konstruktivní argumentace a přehled běžných logických chybLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíly 2.7-2.7.9, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).V. Problematika řádného vyvracení a rehabilitace argumentůLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíly 2.3.3-2.3.4,Česká debatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).VI. Debatní obsah a problematika dokazování tvrzeníLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíl 2.4, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).VII. Hodnotové debaty a řečnický nástroj zvaný kritériumLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíl 2.5, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).VIII. Bližší pohled na poslouchání, zapisování a rozhodování debatLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíly 2.8-2.9, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).IX. Náležitosti týmové řečnické spolupráceLiteratura: Režný, M. (2014): Škola Debatou: Tréninkový debatní manuál, oddíl 2.3.7, Českádebatní společnost, z. s., on-line verze (http://c-d-s.cz/skola-debatou/).X. Debatování faktické teze(praktická hodina)XI. Debatování plánové teze(praktická hodina)XII. Debatování hodnotové teze(praktická hodina)

Literatura

Frank, D. A. (1995). Creative Speaking, Lincolnwood, National Textbook Company. Bickenbach, J. E. ? Davies, J. M. (1997).  Good Reasons for Better Arguments: An Introduction to the Skills and Values of Critical Thinking. The Skeptic?s Guide to the Universe (2014). Logical Fallacies. Logical Fallacies: An Encyclopedia of Errors of Reasoning. CSUN (2001). Logical Fallacies and the Art of Debate. Hensley, D. ? Carlin, D. (1994). Mastering Competitive Debate, Jostens, Clark Publishing, inc. Erskine, C. ? Dixon, R. ? Virgo, E. ? Pritchard, D. (2014). Notes for Adjudicators, World Schools Debating Championships. Driscoll, W. (2000). Objevování světa debatou: Praktický průvodce soutěžní akademickou debatou pro debatéry, trenéry a rozhodčí, Praha, International Debate Education Association. http://c-d-s.cz/skola-debatou/Vargo, S. P. (2012). Teaching By Debate, West Point, United States Military Academy. IDEA (2014). Teaching resources. IDEA (2014). Top 100 Debates. Šerc, A. (2013). Untangling Debate: Loosening the Tension Between Non-Formal and Formal Education, Ljubljana, Za in proti, Zavod za kulturo dialoga.

Požadavky

Požadavky na splnění kurzu: Zápočet je udělen za získání dostatečného počtu bodů (24) zadocházku a aktivitu v hodinách. Za každou účast na semináři jsou 2 body a za aktivitu v hodině 1 bod, což znamená maximálně 24 bodů za účast a 12 za aktivitu. To prakticky znamená maximálně 4 dovolené absence za předpokladu, že student byl aktivní ve všech zbývajících hodinách, ale žádnou pokud student neprojevil aktivitu alespoň ve dvou hodinách. V hraničním případě je možné nahradit jednu hodinu esejí na téma související s vynechanou hodinou.

Garant

Mgr. Martin Fafejta, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Martin Režný