Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Efektivní komunikace - APM (KSA / EFKO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / EFKO - Efektivní komunikace - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Komunikace v organizaciDefinice, zdravá komunikace v organizaci, komunikační proces.2. Role komunikace v organizaci.Komunikační zákonitosti.3. Zdravě komunikující jedinec.Dovednosti a schopnosti nezbytné pro zdravou komunikaci.4. Osobnostní proměnné v procesu komunikace.Temperament a komunikace, hodnoty a postoje, sebepojetí a komunikace.5. Stavy ega v komunikaci.Rodič, Dospělý, Dítě, analýza transakcí.6. Současné pojetí interní komunikace.Charakteristika a funkce, cíle interní komunikace.7. Fungující interní komunikace8. Nefungující interní komunikace.9. Přenosy informací.Zpětná vazba, aktivní naslouchání, formy, cesty, bariéry.10. Komunikační chyby, zlozvyky.Patologická komunikace, šumy.11. Preference interpersonálního stylu v komunikaci.Druhy, definice, použití v komunikačních situacích, agresivita, pasivita, asertivita, manipulace.12. Preference interpersonálního stylu v komunikaci.Případové studie.

Získané způsobilosti

- Student definuje zdravou komunikaci a zná její zákonitosti.- Student zná současné pojetí interní komunikace.- Student zná determinanty fungující a nefungující interní komunikace.- Student je schopen vysvětlit rozdíly v jednotlivých interpersonálních stylech komunikace.- Student zná odbornou terminologii disciplíny.- Student umí využít parafrázi ke zvýšení efektivity přenosu informací a eliminaci komunikačních šumů.- Student aplikuje principy zpětné vazby v komunikaci.- Student diagnostikuje komunikační zlozvyk.- Student rozpozná interpersonální styl komunikace.- Student přiměřeně reaguje na patologickou komunikaci.- Student je schopen použít nabytých znalostí a dovedností při jednání s kolegy, nadřízenými i podřízenými. Snadněji nalezne odpovídající způsob jednání a komunikace.

Literatura

Vávrová, P.:. Efektivní komunikace, učební a cvičební texty. PRAŠKO, J. - PRAŠKOVÁ, H.:. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada, 2007. HARRIS, T.:. Já jsem OK, ty jsi OK. Praha: Pragma, 1997. BĚLOHLÁVEK, F.:. Jak řídit a vést lidi. Brno: CP Books, 2005. Praha, Computer Press,, 2000. KHELEROVÁ, V.:. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 1999. KŘIVOHLAVÝ, J.:. Konflikty mezi lidmi. Praha: Portál, 2002. KOUBEK, J.:. Personální práce v malých a středních podnicích. Praha: Grada, 1996. KŘIVOHLAVÝ, J.:. Povídej, naslouchám. Praha: Návrat, 1993. VYBÍRAL, Z.:. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. MENTZEL, W.:. Rozhovory se spolupracovníky. Praha: Grada, 2004. ŠTĚPANÍK, J.:. Umění jednat s lidmi 2. Praha: Grada, 2005. JANDA, P.:. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004.

Požadavky

K udělení zápočtu je nezbytná aktivní účast na tutoriálu. V případě neúčasti student splní požadavky, viz korespondenční úkol.

Garant

PhDr. Mgr. Naděžda Špatenková, Ph.D.PhDr. Petra Vávrová