Předmět Firemní vzdělávání - APM (KSA / FVZPM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / FVZPM - Firemní vzdělávání - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Firemní vzdělávání - základní terminologieTerminologický kontext firemního vzděláváníOblasti firemního vzdělávání2. Úkoly firemního vzděláváníPřístupy k firemnímu vzděláváníVýhody a nevýhody firemního vzdělávání3. Východiska a předpoklady firemního vzděláváníFiremní vzdělávání a ostatní personální činnostiRámec firemního vzdělávání4. Řízení pracovního výkonuZákladní charakteristika, principy a možnosti využití5. Řízení podle kompetencíZákladní charakteristika, principy a možnosti využití6. Balanced ScorecardZákladní charakteristika, principy a možnosti využití7. Kontext firemního vzděláváníProstředí firemního vzděláváníLegislativaCertifikace v oblasti firemního vzděláváníKontextuální bariéry firemního vzdělávání8. Strategický přístup k firemnímu vzděláváníStrategický rámec a strategické kontinuumStrategie vzděláváníPodniková strategieStrategie řízení lidských zdrojů9. Strategie rozvoje a vzdělávání pracovníkůTypy a úrovně strategie rozvoje vzdělávání pracovníkůSouvisející pojmy10. Kompetenční přístup k firemnímu vzděláváníKompetence, kompetenční modelyMatice kompetencí11. Lidský kapitál, lidské zdroje ve firměStrukturace lidského kapitálu, charakteristika, základní pojetíKoncept ledovcové bilance a jeho význam v kontextu firemního vzdělávání12. Systémový a systematický přístup k firemnímu vzděláváníSystém vzděláváníAnalýza a identifikace potřeb vzděláváníPlánování vzděláváníRealizace vzděláváníVyhodnocování vzdělávání
Získané způsobilosti
- Student dokáže charakterizovat a rozlišit klíčové termíny z oblasti firemního vzdělávání.- Student umí charakterizovat hlavní principy metodiky Balanced Scorecard, řízení podle kompetencí a řízení pracovního výkonu. - Student dokáže navrhnout využití metodiky Balanced Scorecard, řízení podle kompetencí a řízení pracovního výkonu v kontextu firemního vzdělávání.- Student je schopen uplatnit kompetenční přístup v kontextu firemního vzdělávání.
Literatura
Mužík, J.:. Andragogická didaktika. 1. vyd. Praha 1998, s.114 - 197, 217 - 219. Vodák, J.; Kucharčíková, A.:. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha 2007. Košťan, P.; Šuleř, O.:. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd. Praha 2002. Kol. autorů:. Lidské zdroje v České republice. 1. vyd. Praha 1999. Koubek, J.:. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha 1995, s.206 - 216, 221 - 229. Belcourt, M., Wright, P. C.:. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha 1998.
Požadavky
Zápočet: K udělení zápočtu je nezbytné vyřešit zadanou případovou studii a prezentovat hlavní výstupy. Případovou studii obdrží studenti na tutoriálu. Splnění podmínek zápočtu je nezbytnou podmínkou připuštění ke zkoušce. Zkouška: Bude probíhat písemně formou testu.
Garant
Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.Mgr. Jitka Doležalová