Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní kompetence - KA (KSA / INKO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / INKO - Interkulturní kompetence - KA, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky kulturního relativismu, kulturní plurality a etnocentrismu.2. Práce s vlastnímu postoji a přesvědčeními, uvědomování si individuální odlišnosti.3. Pochopení interkulturních kompetencí.4. Komponenty interkulturních kompetencí patří znalost svých i cizích kulturních hodnot.5. Dovednost nahlížet na kulturní hodnoty z pozice outsidera a schopnost získávat informace o cizích kulturách.

Získané způsobilosti

Po úspěšném ukončení kurzu bude student schopen analyzovat problémy vycházející z kulturních diferencí, rozumět významu otevřenosti k těmto rozdílům při práci v rámci různorodých kolektivech a při pobytu v cizí kultuře. Dalším důležitým cílem je nácvik určitých interkulturních kompetencí, které by měly vést ke zvýšení kulturní senzitivity, k rozvoji stávajících kompetencí, a k uvědomění a poznaní vlastní osobnosti.

Literatura

Brouček, S. Aktuální problémy adaptace vietnamského etnika v ČR. Praha, 2003. Augé, M.:. Antropologie současných světů. Brno 1999. Bauman, Z. Globalizace - důsledky pro člověka. Praha: Mladá fronta, 1999. PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2007. MORGENSTERNOVÁ, M., ŠULOVÁ, L. a kol. Interkulturní psychologie. Rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: nakladatelství Karolinum, 2007. Buryánek, J. et al. Interkulturní vzdělávání. Příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha: Člověk v tísni, společnost při ČT, o.p.s., 2002. 602 s. ISBN 80-7106-614-1. GEERTZ, C. Interpretace kultur. Praha: Slon, 2000. GOULD, S. J. Jak neměřit člověka. Praha: Lidové noviny, 1998. 436 s. ISBN 80-7106-168-9. Šatava, L. Jazyk a identita etnických menšin. Praha, 2001. ISBN 80-90252-1-5.BELZ, H.; SIEGRIST, H. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ŠIŠKOVÁ, T. et al. Menšiny a migranty v České republice. Praha: Portál, 2001. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Praha: ISV nakladatelství, 2001. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Příručka nejen pro učitele. Praha: TRITON, 2006. Murphy, R.F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 1998. ŠIŠKOVÁ, T. et al. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. DeVito, J.A. Základy mezilidské komunikace. Grada 2001.

Požadavky

- Aktivní účast ve výuce- Seminární práce na vybrané téma- Prezentace v rámci výuky

Garant

Mario Polo Rodríguez, Ph.D.