Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní psychologie - KA (KSA / INPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / INPS - Interkulturní psychologie - KA, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení interkulturní psychologie, související obory, oblast aplikací2. Základní pojmy interkulturní psychologie3. Interkulturní kompetence (kognitivní, afektivní a behaviorální)4. Akulturace a adaptace imigrantů (akulturační stres)5. Psychologie českého etnika (národní povaha, autostereotypy Čechů a cizinců)6. Interkulturní komunikace ? specifičnost kultur v komunikačním chování (interkulturní komunikace v profesních oblastech)7. Vybrané otázky aplikace interkulturní psychologie (interkulturní partnerství, interkulturní rozdíly v postojích k lásce, rodičovství, asertivita v kulturách, bilingvní výchova...)

Získané způsobilosti

Student rozumí významu interkulturní psychologie pro porozumění mezi lidmi z různého kulturního zázemí; dokáže definovat hlavní aspekty akulturačních procesů na úrovni psychiky jedince; získá předpoklady a dovednosti pro práci v multikulturním prostředí.

Literatura

PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2007. MORGENSTERNOVÁ, M.; ŠULOVÁ, L. a kol. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme: kapitoly z psychologie sociální komunikace. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1988. KOLMAN, L. Komunikace mezi kulturami: psychologie interkulturních rozdílů. Praha: Credit, 2001. Heller, D., Sobotková, I., Šturma, J. (eds.). (2002). Kořeny a vykořenění. Psychologické dny 2002. Olomouc:PÚ AVČR, ČMPS a Katedra psychologie FF UP. AKENDA, J. C. K. Kulturelle Identität und interkulturelle Kommunikation. Franfurt am Main, London: IKO- Verlag für interkulturelle Kommunikation, 2004. Hofstede, G., Hofstede G. J. (2007). Kultury a organizace. Software lidské mysli. Praha:Linde. Šišková, T. (ed.). Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. LACKOVÁ, L. Osobnostná odolnosť v interkultúrnom kontexte. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. SMÉKAL, V. Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit. Praha: Barrister & Principál, 2003. Hewstone, M., Stroebe, W. (2006). Sociální psychologie. Praha:Portál. ŠIŠKOVÁ, T. (ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Praha: Portál, 2008.

Požadavky

Aktivní účast v hodině, plnění zadaných úkolů, studium vybrané základní literatury, minimální průměrná 70% úspěšnost v závěrečném testu a úspěch u ústní zkoušky.

Garant

doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.

Vyučující

PhDr. Petra Vávrová