Předmět Interkulturní psychologie - KA (KSA / INPS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / INPS - Interkulturní psychologie - KA, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení interkulturní psychologie, související obory, oblast aplikací2. Základní pojmy interkulturní psychologie3. Interkulturní kompetence (kognitivní, afektivní a behaviorální)4. Akulturace a adaptace imigrantů (akulturační stres)5. Psychologie českého etnika (národní povaha, autostereotypy Čechů a cizinců)6. Interkulturní komunikace ? specifičnost kultur v komunikačním chování (interkulturní komunikace v profesních oblastech)7. Vybrané otázky aplikace interkulturní psychologie (interkulturní partnerství, interkulturní rozdíly v postojích k lásce, rodičovství, asertivita v kulturách, bilingvní výchova...)
Získané způsobilosti
Student rozumí významu interkulturní psychologie pro porozumění mezi lidmi z různého kulturního zázemí; dokáže definovat hlavní aspekty akulturačních procesů na úrovni psychiky jedince; získá předpoklady a dovednosti pro práci v multikulturním prostředí.
Literatura
PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2007. MORGENSTERNOVÁ, M.; ŠULOVÁ, L. a kol. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme: kapitoly z psychologie sociální komunikace. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1988. KOLMAN, L. Komunikace mezi kulturami: psychologie interkulturních rozdílů. Praha: Credit, 2001. Heller, D., Sobotková, I., Šturma, J. (eds.). (2002). Kořeny a vykořenění. Psychologické dny 2002. Olomouc:PÚ AVČR, ČMPS a Katedra psychologie FF UP. AKENDA, J. C. K. Kulturelle Identität und interkulturelle Kommunikation. Franfurt am Main, London: IKO- Verlag für interkulturelle Kommunikation, 2004. Hofstede, G., Hofstede G. J. (2007). Kultury a organizace. Software lidské mysli. Praha:Linde. Šišková, T. (ed.). Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. LACKOVÁ, L. Osobnostná odolnosť v interkultúrnom kontexte. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. SMÉKAL, V. Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit. Praha: Barrister & Principál, 2003. Hewstone, M., Stroebe, W. (2006). Sociální psychologie. Praha:Portál. ŠIŠKOVÁ, T. (ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Praha: Portál, 2008.
Požadavky
Aktivní účast v hodině, plnění zadaných úkolů, studium vybrané základní literatury, minimální průměrná 70% úspěšnost v závěrečném testu a úspěch u ústní zkoušky.
Garant
doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.
Vyučující
PhDr. Petra Vávrová