Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunitně orientované programy - A (KSA / KOP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / KOP - Komunitně orientované programy - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika a znaky komunitně orientovaných programů a jejich zaměření.2. Apel ke komunitně orientovaným programům v národních a mezinárodních dokumentech.3. Případové studie komunitně orientovaných programů v zahraničí a v ČR.4. Komunitně orientované programy jako prostředek k rozvoji komunitního vzdělávání v lokalitě (sociodemografická analýza, analýza potřeb, komunitní plánování a zapojování veřejnosti).5. Tvorba obsahové analýzy vybraných tuzemských komunitně orientovaných programů.6. Design plánu komunitně orientovaného programu podle zvolených kritérií.7. Smysl komunitně orientovaného programu v instituci - identifikace instituce, komunity, činností.8. Zdroje příjmů a poskytovatelé zdrojů.9. Zdroje a dovednosti, které má instituce k dispozici.10. Marketing činností komunitně orientovaných programů.11. Identifikace partnerů a konkurentů.12. Analýza SWOT komunitní instituce.13. Inovace komunitně orientovaných programů.

Získané způsobilosti

Student dovede:-aplikovat analýzu SWOT na vybranou komunitní instituci,-identifikovat materiální, finanční a lidské zdroje komunitní instituce,-vytvořit komunitně orientovaný program zvolené komunitní instituce.

Literatura

ČERMÁK, D. Aplikace principů partnerství a participace v prostředí malých měst v České republice. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2009. ISBN 978-80-7330-167-5. Community education in the western world. London : Taylor Francis Group, 1990. ISBN 0-415-03140-0. KRBCOVÁ MAŠÍNOVÁ, L, POLESNÝ, M. Deset kroků procesem komunitního plánování. Ústí nad Labem : Centrum komunitní práce, 2008. ISBN 978-80-254-2800-9. Disman, M. Jakse vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-246-0139-7.LORENZOVÁ, J. Komunitní vzdělávání a komunitní škola. In KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, B. Prostředí, člověk, výchova. Brno : Paido, 2001, s.129-135. ISBN 80-7315-004-2. VIK, V. Plán rozvoje komunitního vzdělávání : pracovní materiál. MURPHY, K., NOVÁK, T. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání. Dostupné na WWW: . BERNARD, J. Rozvoj malých obcí a jeho faktory - vymezení pojmů a operacionalizace. In: Aktuální otázky české a slovenské společnosti I : Sborník k 45. výročí založení Československé sociologické společnosti : Sociologie vybraných oblastí. Brno, Tribun EU s.r.o. 2010, s. 80-91. ISBN 978-80-7399-963-6. GAJDUŠKOVÁ, H. Senioři v komunitní knihovně : metodický materiál. Vsetín: Masarykova veřejná knihovna, 2008. ISBN 978-80-254-1968-7. CLARK, S. Tvorba vize komunity : příručka pro společné plánování udržitelného rozvoje komunit. Brno : Nadace Partnerství, 2004. ISBN 80-239-2067-7.

Požadavky

Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.

Garant

prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D.