Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing - APM (KSA / MAPM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / MAPM - Marketing - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní pojmy marketinguMarketing, lidská potřeba, přání, poptávka, výrobek, hodnota, směna, transakce, trh, strategie, taktika2. Definice a koncepce marketinguSmysl marketingu, co dělá marketing?, marketingové koncepce a rozdíly mezi nimi, význam marketingu a jeho začlenění v rámci firmy, předpoklady pro marketingové činnosti - podmínky pro směnuPřípadová studie: "Nike: Nejde ani tak o boty, ale o to, kam vás donesou!"3. Vývoj podnikatelských koncepcí4. Strategie segmentace trhuSegmentace trhu, tržní zacílení, tržní umístění5. Marketingová filozofiePořadí mezi konkurentyRozsah sféry podnikatelského zájmuTeritoriální působeníVýše vlastního podílu6. Marketingové analýzy- Marketingové prostředí - analýzy vnějšího a vnitřního prostředí- Mikroprostředí a makroprostředí - analýzy spotřebitelského trhu, analýza zákazníků - faktory ovlivňující chování a proces rozhodování zákazníků, analýza konkurence- Případová studie: "Pivovar Bernard"7. SWOT analýzaPostup při analýze slabých a silných stránek podniku, příležitostí a hrozebPřípadová studie8. Marketingová strategie a realizaceStrategie marketingové nabídky9. Marketingový mixProduct (výrobek nebo služba) - jako prostředek ke splnění potřeb, spotřební výrobky, výrobní prostředky, značka, logo, obal, doprovodné služby, životní cyklus výrobku - křivka životního cyklu výrobku, možnosti oživení životního cyklu výrobku, vývoj zisku, nákladů a dalších veličin (využívání různých druhů podpory prodeje) v průběhu životního cyklu výrobku, řízení a proces tvorby nového produktu, portfolio výrobků - Bostonská matice10. Marketingový mixPrice (cena) - význam ceny, způsoby stanovení ceny, strategie stanovení ceny11. Marketingový mixPromotion (podpora prodeje) - reklama, metody podpory prodeje, public relations, osobní prodejPlacement (umístění)People - lidéProcesses - procesyPhysical evidence - fyzický vzhledPackage - balík nabízených služebPartnership - spolupráceÚkol: Popsat marketing vybraného produktu, definovat motto a navrhnout vlastní řešení.12. Plánování marketingu

Získané způsobilosti

- Student zná základní pojmy marketingu a marketingové koncepce.- Student vyjmenuje druhy marketingových filozofií a popíše rozdíly mezi nimi.- Student definuje druhy marketingových analýz a popíše jejich základní charakteristiky.- Student identifikuje silné, slabé stránky podniku a příležitosti a hrozby.- Student charakterizuje marketingové nástroje využívané v jednotlivých podnicích. - Student analyzuje marketingové nástroje využívané v jednotlivých podnicích, posoudí jejich účinnost a navrhne vhodné řešení vedoucí k efektivnějšímu řízení podniku.

Literatura

Zlámal, J. Marketing firmy. UP, Olomouc, 2005. KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Management Press, Praha 2000. Boučková, J. a kol. Marketing. Praha, C.H.Beck 2003. ZLÁMAL, J. Marketing. Speciálně připravený distanční studijní text. Chmel, Z. Propagace, public relations, média. Brno: Ante, 1997. ISBN 80-902404-2-9.

Požadavky

Způsob zakončení: kolokviumK udělení kolokvia je nezbytné vypracovat korespondenční úkol a obsah tohoto úkolu obhájit v rámci skupinové diskuze (cca 5 studentů a tutor).

Garant

Ing. Radka Vašutová

Vyučující

MUDr. Mgr. Josef PodstataIng. Radka Vašutová