Předmět Marketing - APM (KSA / MAPM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / MAPM - Marketing - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní pojmy marketinguMarketing, lidská potřeba, přání, poptávka, výrobek, hodnota, směna, transakce, trh, strategie, taktika2. Definice a koncepce marketinguSmysl marketingu, co dělá marketing?, marketingové koncepce a rozdíly mezi nimi, význam marketingu a jeho začlenění v rámci firmy, předpoklady pro marketingové činnosti - podmínky pro směnuPřípadová studie: "Nike: Nejde ani tak o boty, ale o to, kam vás donesou!"3. Vývoj podnikatelských koncepcí4. Strategie segmentace trhuSegmentace trhu, tržní zacílení, tržní umístění5. Marketingová filozofiePořadí mezi konkurentyRozsah sféry podnikatelského zájmuTeritoriální působeníVýše vlastního podílu6. Marketingové analýzy- Marketingové prostředí - analýzy vnějšího a vnitřního prostředí- Mikroprostředí a makroprostředí - analýzy spotřebitelského trhu, analýza zákazníků - faktory ovlivňující chování a proces rozhodování zákazníků, analýza konkurence- Případová studie: "Pivovar Bernard"7. SWOT analýzaPostup při analýze slabých a silných stránek podniku, příležitostí a hrozebPřípadová studie8. Marketingová strategie a realizaceStrategie marketingové nabídky9. Marketingový mixProduct (výrobek nebo služba) - jako prostředek ke splnění potřeb, spotřební výrobky, výrobní prostředky, značka, logo, obal, doprovodné služby, životní cyklus výrobku - křivka životního cyklu výrobku, možnosti oživení životního cyklu výrobku, vývoj zisku, nákladů a dalších veličin (využívání různých druhů podpory prodeje) v průběhu životního cyklu výrobku, řízení a proces tvorby nového produktu, portfolio výrobků - Bostonská matice10. Marketingový mixPrice (cena) - význam ceny, způsoby stanovení ceny, strategie stanovení ceny11. Marketingový mixPromotion (podpora prodeje) - reklama, metody podpory prodeje, public relations, osobní prodejPlacement (umístění)People - lidéProcesses - procesyPhysical evidence - fyzický vzhledPackage - balík nabízených služebPartnership - spolupráceÚkol: Popsat marketing vybraného produktu, definovat motto a navrhnout vlastní řešení.12. Plánování marketingu
Získané způsobilosti
- Student zná základní pojmy marketingu a marketingové koncepce.- Student vyjmenuje druhy marketingových filozofií a popíše rozdíly mezi nimi.- Student definuje druhy marketingových analýz a popíše jejich základní charakteristiky.- Student identifikuje silné, slabé stránky podniku a příležitosti a hrozby.- Student charakterizuje marketingové nástroje využívané v jednotlivých podnicích. - Student analyzuje marketingové nástroje využívané v jednotlivých podnicích, posoudí jejich účinnost a navrhne vhodné řešení vedoucí k efektivnějšímu řízení podniku.
Literatura
Zlámal, J. Marketing firmy. UP, Olomouc, 2005. KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Management Press, Praha 2000. Boučková, J. a kol. Marketing. Praha, C.H.Beck 2003. ZLÁMAL, J. Marketing. Speciálně připravený distanční studijní text. Chmel, Z. Propagace, public relations, média. Brno: Ante, 1997. ISBN 80-902404-2-9.
Požadavky
Způsob zakončení: kolokviumK udělení kolokvia je nezbytné vypracovat korespondenční úkol a obsah tohoto úkolu obhájit v rámci skupinové diskuze (cca 5 studentů a tutor).
Garant
Ing. Radka Vašutová
Vyučující
MUDr. Mgr. Josef PodstataIng. Radka Vašutová