Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing ve vzdělávání dospělých - AVD (KSA / MARVD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / MARVD - Marketing ve vzdělávání dospělých - AVD, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. ÚvodPředstavení, učební cíle, očekávání studentů.2. Marketing a vzdělávací sféraCharakteristika vztahu mezi nabídkou a poptávkou, význam makroprostředí a mikroprostředí, vliv konkurence na kvalitu produktu. Kvalita vzdělávání a její marketingové aspekty.3. Charakteristika trhu vzdělávání dospělýchNávaznost na vzdělávací obsah ve vztahu k identifikaci vzdělávacích potřeb.4. Výběr vzdělávací službyVysvětlit kriteria pro výběr vzdělávací instituce jako dodavatele vzdělávací služby.5. Cílený marketingV posloupnosti marketingových nástrojů objasnit segmentaci trhu, tržní zacílení, tržní umístění, chování zákazníků, faktory utvářející vztah zákazníků a jejich chování na vzdělávacím trhu.6. Marketingová strategie školy, vzdělávacích firemPři použití analýzy SWOT a PEST aplikovat faktory relevantního prostředí, vysvětlit konkurenční výhodu a její hodnocení. Uplatnění strategie stavebnicových vzdělávacích modulů.7. Marketingová informace I.Prostřednictvím cvičení řešit zpracování:- metody sběru informací- techniky výběru vzorku- plánu výzkumu trhu- komparace a vyhodnocení výsledků8. Marketingová informace II.Prostřednictvím cvičení řešit zpracování:- plánu výzkumu trhu- komparace a vyhodnocení výsledků9. Manažerské, marketingové kompetenceV návaznosti na systém řízení lidských zdrojů, aplikovat manažerské techniky, osobnostní a odborné kompetence jako součást marketingového působení na pracovišti studenta.10. Nástroje marketingové politikyPomocí marketingového mixu vzdělávacích institucí, pomoci pěti " P ", pochopit vazbu jeho jednotlivých součástí. Vyústění závěru bude použito do strategie a koncepce vzdělávací firmy. Aplikace se bude výrazně dotýkat schopnosti konkurence na evropském trhu.11. Marketingová politika vzděláváníJako součásti marketingové filozofie dalšího vzdělávání jsou objasněny firmy komerční i nekomerční, vliv státní politiky na marketingové myšlení manažerů vzdělávacích subjektů, potřeba certifikace, profesionalizace, rozšířené reprodukce, aplikace ESF apod.12. Marketingové faktory úspěchu vzděláváníV diskusi aplikovat klíčové manažerské kompetence, znalosti a dovednosti a systematické působení vzdělávací instituce na trhu. Profilace firmy v závislosti na požadavcích a potřebách zákazníka. Aspekty úspěšného vzdělávacího programu.

Získané způsobilosti

- Student zná marketingové pojmosloví.- Student má teoretické znalosti při stanovování marketingových nástrojů v organizaci a řízení vzdělávacího subjektu.- Student ví a zná způsoby řešení konkurenční výhody.- Student má teoretické znalosti při tvorbě ceny vzdělávací aktivity.- Student umí navrhnout uplatnění prvků marketingové strategie.- Student umí zpracovat plán komunikace.- Student umí vyhodnotit kriteria pro stanovení úspěšnosti vzdělávacího produktu, pomocí uplatnění bostonského modelu BCG.- Student umí vybrat evaluační metodu pro hodnocení akce a prezentovat výsledky- Student dokáže posoudit vhodnost a klasifikovat kvalitu marketingové komunikace ve vnitřním a vnějším prostředí a v meziprostředí.- Student dokáže vyhodnotit tržní pozici svého vzdělávacího subjektu.- Student je schopen zpracovat rozvahu a výsledovku financování vzdělávací akce, včetně návrhu rentability.- Student je schopen zpracovat, realizovat a vyhodnotit akce na podporu image vzdělávací instituce.- Student je schopen zpracovat žádost o certifikaci vzdělávací instituce.

Literatura

Ing. Ladislav Uherek:. Marketing. Andragogé, CODV UP,1999. PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc:. Marketing ve vzdělávání dospělých. Agentura DAHA, Praha,1998.

Požadavky

Vyhodnocení kvality zpracovaného korespondenčního úkolu /viz výše/ tutor provede do termínu zahájení kolokvia. Termín pro zaslání korespondenčního úkolu je minimálně pět dnů před konáním tutoriálu - viz rozvrh výuky. K udělení atestace kolokvia je přihlédnuto ke dvěma způsobům atestace disciplíny.Korespondenční úkol zpracují a elektronicky zašlou účastníci studia na emailovou adresu tutora. Tutor sdělí přijetí úkolu a v případě potřeby požádá zpracovatele o doplnění úkolu.Druhým způsobem je vyhodnocení aktivity při plnění týmových úkolů na tutoriálu, které vychází z potřeb a námětů z pracovišť účastníků studia.Kolokvium končí orientačním písemným testem znalostí z marketingu vzdělávání dospělých, kde za úspěšné splnění požadavku na kvalitu znalostí se považuje 80 % správných odpovědí.

Garant

PaedDr. Jiří Grenar

Vyučující

PaedDr. Jiří Grenar