Předmět Metody kvantitativního výzkumu 2 - KA (KSA / MKVV2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / MKVV2 - Metody kvantitativního výzkumu 2 - KA, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Hypotéza hlavní a hypotézy pracovní2. Proces operacionalizace (vztah model jevu, hypotéza, pojem a indikátory; validitaindikátorů)3. Techniky sběru dat: dotazník, rozhovor4. Obsahová analýza, pozorování, použití dokumentů v sociologickém výzkumu.5. Výběr výzkumného vzorku (požadavky na náhodný výběr; jiné typy výběru)6. Určení velikosti vzorku7. Předvýzkum (pilotáž a sondáž, funkce předvýzkumu)8. Zpracování dat (jejich prezentace, funkce statistické testování)9. Interpretace výsledků (výpovědi o platnosti dílčích hypotéz a hlavní hypotézy; odpověď naotázku výzkumu)10. Validita a reliabilitu11. Závěrečná zpráva, oponentní řízení (struktura zprávy, varianty zprávy, jazyk zprávy azadavatel, sociotechnická opatření)12. Co lze očekávat od kvantitativního sociologického výzkumu
Získané způsobilosti
Studenti mají znalost metodiky kvantitativního sociologického výzkumu. Umí provést jednoduchý kvantitativní sociologický výzkum. Mají schopnost koordinovat fáze kvantitativního sociologického výzkumu. Jsou schopni provést analýzu sociálního problému.
Literatura
Reichel, J. (2009). Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing. Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. & Kaplan, D. (2004). The Sage handbook of quantitative methodology for the social sciences. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Požadavky
Student prochází ústním zkoušením, během kterého prokazuje, že umí provést kvantitativní sociologický průzkum.
Garant
Mgr. František Znebejánek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. František Znebejánek, Ph.D.