Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poradenský vztah - A (KSA / POVZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / POVZ - Poradenský vztah - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Poradenství.2. Pomáhající poradenství.3. Osobnost poradce.4. Interakční procesy.5. Komunikace.6. Verbální komunikace.7. Neverbální komunikace.8. Fáze poradenského procesu.9. Konflikty, řešení konfliktů.10. Aktivní naslouchání.11. Asertivní jednání.12. Jednání s vybranými typy klientů v sociální práci.

Získané způsobilosti

Student dokáže vést modelový poradenský rozhovor s vybraným klientem v sociální práci.Student umí zdůvodnit zvolenou komunikační strategii vůči tomuto klientovi.Student umí identifikovat stěžejní chyby vystupující v modelovém rozhovoru, který student pozoruje.Student podává návrhy směřující k odstranění sledovaných chyb v modelovém rozhovoru.

Literatura

Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. Gabura, J., Pružinská, J. Poradenský proces. Praha: Slon, 1995. Dryden, W., & Müller, I. Poradenství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-371-0.WATZLAWICK, P., BAVELASOVÁ, J. B., JACKSON, D. D. Pragmatika lidské komunikace. 2. vyd. Brno-Veveří: NEWTON Books 2011. 283 s. ISBN 978-80-87325-00-1. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387.Kopřiva, K., & Šiklová, J. Lidský vztah jako součást profese: [psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese]. Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671816.Gabura, J., & Pružinská, J. Poradenský proces. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 1995. ISBN 8085850109.Birkenbihlová, V.F. Umění komunikace. Bratislava: Aktuell, 1999. Úlehla, I. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2005. ISBN 80-86429-36-9.

Požadavky

Student umí identifikovat stěžejní chyby vystupující v modelovém poradenském rozhovoru, umí podat alterantivní návrhy vedoucí k odstranění nebo minimalizaci těchto chyb, je sám schopen vést bazální poradenský rohovor nondirektivního typu.

Garant

PhDr. Eva Klimentová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Eva Klimentová, Ph.D.