Předmět Poradenský vztah - A (KSA / POVZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / POVZ - Poradenský vztah - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Poradenství.2. Pomáhající poradenství.3. Osobnost poradce.4. Interakční procesy.5. Komunikace.6. Verbální komunikace.7. Neverbální komunikace.8. Fáze poradenského procesu.9. Konflikty, řešení konfliktů.10. Aktivní naslouchání.11. Asertivní jednání.12. Jednání s vybranými typy klientů v sociální práci.
Získané způsobilosti
Student dokáže vést modelový poradenský rozhovor s vybraným klientem v sociální práci.Student umí zdůvodnit zvolenou komunikační strategii vůči tomuto klientovi.Student umí identifikovat stěžejní chyby vystupující v modelovém rozhovoru, který student pozoruje.Student podává návrhy směřující k odstranění sledovaných chyb v modelovém rozhovoru.
Literatura
Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. Gabura, J., Pružinská, J. Poradenský proces. Praha: Slon, 1995. Dryden, W., & Müller, I. Poradenství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-371-0.WATZLAWICK, P., BAVELASOVÁ, J. B., JACKSON, D. D. Pragmatika lidské komunikace. 2. vyd. Brno-Veveří: NEWTON Books 2011. 283 s. ISBN 978-80-87325-00-1. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387.Kopřiva, K., & Šiklová, J. Lidský vztah jako součást profese: [psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese]. Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671816.Gabura, J., & Pružinská, J. Poradenský proces. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 1995. ISBN 8085850109.Birkenbihlová, V.F. Umění komunikace. Bratislava: Aktuell, 1999. Úlehla, I. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2005. ISBN 80-86429-36-9.
Požadavky
Student umí identifikovat stěžejní chyby vystupující v modelovém poradenském rozhovoru, umí podat alterantivní návrhy vedoucí k odstranění nebo minimalizaci těchto chyb, je sám schopen vést bazální poradenský rohovor nondirektivního typu.
Garant
PhDr. Eva Klimentová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Eva Klimentová, Ph.D.