Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Personalistika pro andragogy - APM (KSA / PPAPM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / PPAPM - Personalistika pro andragogy - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vytvoření modelové firmy. Zvolení strategie a podoby modelové organizace, na níž budou studenti různými didaktickými prostředky aplikovat teoretické a technologické informace z oblasti řízení lidského potenciálu v organizaci. Na modelové firmě budou pod jednotným vedením demonstrovat jednotlivé základní personální činnosti.2. Vytváření organizačního schématu. Volba nejvhodnější organizační struktury firmy na základě kritérií plynoucích z organizační strategie.3. Vytváření pracovních míst. Analýza pracovního místa vzhledem ke kvalifikačním a osobnostním předpokladům, které konkrétní pracovní místo klade na pracovníka, jež má dané pracovní místo vytvářet.4. Rozmísťování pracovníků v organizaci. Možnosti, které organizace má pro rozmístění svých pracovníků v rámci organizační struktury firmy.5. Možnosti výběrového řízení. Základní možnosti a bariéry, které se mohou vyskytnout při výběrovém řízení na obsazovanou pozici v organizaci.6. Adaptační proces. Vytvoření systému adaptace nového zaměstnance v modelové firmě. Volba vhodných prostředků a metod pro úspěšnou adaptaci jak na pracovní pozici a roli, tak i na firemní kulturu.7. Hodnocení pracovního systému. Vytvoření systému hodnocení pracovního výkonu i pracovníka. Vhodné zvolení prostředků hodnocení pro modelovou organizaci. A zároveň argumentovat zaměření se na minulost nebo na budoucnost.8. Motivování pracovního výkonu. Vytvoření motivačního programu pro modelovou organizaci. Včetně identifikace motivační struktury zaměstnanců a možnosti a indikátory, kterými lze na motivační strukturu usuzovat.9. Další odborné vzdělávání. Možnosti a bariéry dalšího odborného vzdělávání v modelové organizaci. Vytvoření ideálního systému vzdělávání v organizaci navržení způsobů jak se k ideálnímu modelu přiblížit.10. Řízení kariéry v organizaci. Navržení kariérového plánu a plánu náhrad v modelové organizaci. Identifikování pozitiv a negativ, která by zavedení kariérního plánování v organizaci mohlo přinést.11. Odměňování zaměstnanců. Vytvoření modelového systému odměňování ve vytvořené organizaci. Veškeré kroky systému argumentovat teoretickými autoritami z oblasti personálního managementu a organizačního chování.12. Péče o zaměstnance. Vytvoření sytému péče o zaměstnance v modelové organizaci. Uvést možnosti a bariéry péče o zaměstnance a zároveň odhalit vnější vlivy a hrozby, které péči o zaměstnance rámcují ze společenského hlediska. Vhodný prostředek je SWOT analýzy popřípadě jiný typ vnější a vnitřní analýzy organizačního prostředí.

Získané způsobilosti

- Aplikovat základní znalosti z oblasti řízení lidského potenciálu a organizačního prostředí do modelové organizace.- Student dokáže vytvořit modelovou organizaci se všemi základními prvky, které jsou pro formální organizaci nezbytné.- Dokáže vybrat podstatné personální činnosti, které by se v modelové organizaci měly systematicky formulovat.- Student umí interpretovat principy fungování formální organizace a na tomto základě vytvořit organizaci modelovou. - Umí praktikovat naučené technologické postupy z oblasti personálního managementu do konkrétního organizačního prostředí.- Dokáže naplánovat jednotlivé personální činnosti a logicky argumentovat jejich zvolenou posloupnost.- Student dokáže analyzovat konkrétní organizační prostředí.- Na základě analýzy je schopen navrhnout a konstruovat manažerské postupy pro ovlivňování zaměstnanců směrem ke strategickému cíli organizace.- Je schopen kritického uvažování a identifikovat nedostatky, které v organizaci způsobují problémy ve fungování.

Literatura

Walker, A. a kol. Moderní personální management. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0449-8.Koubek, J.:. Personální práce v malých podnicích. Grada, Praha 1996. Koubek, J.:. Řízení lidských zdrojů. Praha 1997. Armstrong, M.:. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha 2002. Gidens, A.:. Sociologie. Argo, Praha 2004.

Požadavky

K udělení zápočtu musí student aktivně diskutovat na semináři, v němž se budou vytvářet jednotlivé personální činnosti na modelové organizaci. Pro udělení kolokvia musí student vypracovat úkoly v pracovním sešitě. Nad těmito vypracovanými úkoly proběhne diskuse, na jejímž základě bude udělena atestace

Garant

PhDr. Veronika Gigalová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Veronika Gigalová, Ph.D.