Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie pro andragogy - A (KSA / PSAST)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / PSAST - Psychologie pro andragogy - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Psychologie, její vymezení, předmět, úkoly, systém, vztah k jiným vědám. Metody výzkumu v psychologii. Význam psychologických poznatků v různých oblastech společenské praxe.Období mladé dospělosti. Znaky dospělého člověka, charakteristika mladé dospělosti. Socializace v období mladé dospělosti. Profesní role. Intimita a partnerství.Období střední dospělosti. Krize středního věku. Proměna profesní role. Proměna partnerského vztahu. Proměna vztahu dospělých k vlastním rodičům.Období starší dospělosti a stáří. Stárnutí a stáří. Aktuální problémy seniorů. Životní změny ve stáří.Náročné životní situace. Klasifikace náročných životních situací. Zvládání náročných životních situací. Obranné mechanismy, coping.Agrese. Definice agrese, teorie agrese. Afiliace, atraktivita, láska.Personální a interpersonální percepce.Sociální komunikace. Vymezení komunikace, struktura komunikace, formy komunikaceJedinec a sociální skupina. Charakteristika velkých a malých sociálních skupin, jejich klasifikace. Dynamika skupiny, skupinový tlak, skupinová konformita. Problematika vůdcovství v malé sociální skupině.Myšlení. Definice, formy lidského myšlení, teorie kognitivního vývoje učení, druhy učení, myšlenkové operace, vlastnosti myšlení. Intuice.Pozornost. Paměť. Zapomínání a jeho příčiny.Učení. Vymezení pojmu, teorie učení. Průběh a fáze procesu učení. Dospělý v situaci učení; bariéry učení v dospělosti.Sociálně psychologický kontext učení a vzdělávání dospělých. Interakce vzdělavatel - účastníci. Osobnost vzdělavatele. Specifika výukové komunikace.Psychologické aspekty vzdělavatele (lektora) dospělých. Specifikum role vzdělavatele, jeho kompetence se zaměřením na řízení učení dospělých.Psychohygienické aspekty učení a vzdělávání dospělých. Stav výkonnosti účastníka/vzdělavatele. Typy zátěží, jejich prožívání a zvládání.

Garant

PhDr. Mgr. Naděžda Špatenková, Ph.D.