Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie učení dospělých - AVD (KSA / PUDVD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / PUDVD - Psychologie učení dospělých - AVD, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojetí učení a jeho teorie.Vymezení pojmu učení, druhy učení.2. Nástin teorií učení zaměřených na učení dospělých.3. Dospělý jako účastník učení a vzdělávání.Psychický vývoj v dospělosti. Psychologie a fyziologie učení dospělých.4. Způsobilost dospělých učit se.Specifické znaky dospělých účastníků vzdělávání.5. Kompetence účastníků ve vztahu k úspěšnému učení.6. Vnitřní podmínky učení.Motivace jako faktor úspěšného učení v dospělosti7. Vnější podmínky učení.Průběh učení a jeho fáze.8. Styly učení.9. Autoregulace a učení dospělých.Sebevzdělávání.10. Psychosociální kontext učení a vzdělávání dospělých.Psychologie vyučování dospělých.11. Zátěž a učení a vzdělávání dospělých.Tréma. Situace zkoušky. Únava jako důsledek zátěže.12. Vzdělavatel a jeho role v interakci s účastníky.Osobnost vzdělavatele dospělých.

Získané způsobilosti

Student bude po absolvování kurzu znát pojetí učení v dospělosti a jeho hlavní teorie, včetně specifik dospělého v situaci učení, předpokládaných kompetencí k učení vzdělávání v dospělosti a důležitých faktorů pro úspěšné učení v dospělosti. Student bude schopen aplikovat znalosti zákonitostí fungování dospělého v situaci učení na proces učení a vzdělávání sebe i jiných lidí. Student dokáže posoudit klíčové aspekty v procesu regulace a autoregulace učení.

Literatura

Hartl, P.:. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha, Karolinum 1999, s. 20-21, 69 -84,90 - 107, 125 - 127, 134 - 136, 154 - 156, 162 - 163, 167 - 169, 177 - 179, 186 - 204. Petřková, A.:. Komunikace účastník - text v distančním vzdělávání. In: Bočková, V. a kol.: Aktuální problémy vzdělávání dospělých. Olomouc, UP 1995, s. 7 - 15. Čáp, J., Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001, s. 505 - 516. Petřková, A. Psychologie učení dospělých. Rozšířené teze pro navazující magisterské studium andragogiky, S.1 - 19. Kozáková, Z. Sexualita a sexuální výchova osob s mentálním postižením v podmínkách zařízení sociální péče. In Sexualita mentálně postižených. Praha : Centrum denních služeb, 2004. ISBN 80-903519-0.Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.Lőwe, H.:. Úvod do psychologie učení dospělých. Praha, SPN 1977, s. 146 - 158.

Požadavky

K udělení zápočtu je nezbytné splnit korespondenční úkol. Splnění zápočtu je nezbytnou podmínkou připuštění ke zkoušce. Zkouška probíhá formou písemného testu, na který navazuje ústní zkouška.

Garant

PhDr. Mgr. Naděžda Špatenková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Mgr. Naděžda Špatenková, Ph.D.