Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projektování vzd.aktivit a ev.tech.AVD (KSA / PVAE2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / PVAE2 - Projektování vzd.aktivit a ev.tech.AVD, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

. Základní schéma tvorby vzdělávacího programuProgramový cíl a specifické cíle, profil absolventa, výkonnostní mezera. Etapy tvorby vzdělávacího programu.2. Zjišťování vzdělávacích potřebObecné pojetí, přístupy, zdroje a metody /techniky/ analytické činnosti, příprava a provádění analytické činnosti včetně formulace závěrů. Projekt zjišťování vzdělávacích potřeb.3. Analýza souboru předpokládaných účastníků vzděláváníHomogenní a nehomogenní soubor účastníků vzdělávání a tvorba projektu vzdělávací akce.4. Analýza realizačních možností zadavatele vzděláváníLimitující faktory: např. finance, čas, materiální podmínky, dostupnost kompetentních vzdělavatelů aj.5. Formulace finálních výstupů vzdělávacího projektu v podobě programového cíleProgramový cíl a vlastnosti výukových cílů, hierarchie jednotlivých úrovní cílů v projektu.6. Operacionalizace programového cíleRozpracování programového cíle v čase až na úroveň dílčích/specifických cílů jednotlivých učebních jednotek, případně i konkrétních úloh.7. Konstrukce rámcové osnovyStanovení způsobu ověření, zda bylo dosaženo specifických cílů, vymezení učiva, vymezení výchovně vzdělávacích strategií apod.8. Určení podpůrného kurikulaStudijní opory, vzdělávací pomůcky a prostředky aj.9. Plán logistického zabezpečení akceMateriální, prostorové, finanční zabezpečení, doprava apod.10. Pedagogická diagnostikaPozice a význam pedagogické diagnostiky při plánování a řízení výuky.11. Diagnostika výsledků vzdělávání.Zkoušení, scénář ústní zkoušky, analýza výkonů studenta, didaktický test (tvorba a vyhodnocování testu), druhy testových úloh podle Byčkovského.12. Hodnocení vzdělávání jako pevná součást projektu vzdělávací akceÚrovně hodnocení podle Kirkpatricka, využití zpětné vazby z hlediska kvality projektu i kvality realizace vzdělávací akce.

Získané způsobilosti

Student prokazuje - znalost pořadí kroků při tvorbě projektu vzdělávací akce,- znalost účelu a provádění analýzy vzdělávacích potřeb a analýzy souboru účastníků vzdělávání,- znalost významu výukových cílů jako základních stavebních jednotek vzdělávacího projektu,- znalost principu kongruence,- znalost faktorů, které mohou limitovat tvorbu projektu vzdělávací akce,- znalost základních metod a technik pedagogické diagnostiky,- znalost Kirkpatrickova modelu hodnocení vzdělávání.Student umí- rozlišit projekt analýzy vzdělávacích potřeb od projektu vzdělávací akce,- zakomponovat vyhodnocování vzdělávání do projektu vzdělávací akce,- pracovat s taxonomiemi výukových cílů ve prospěch konzistentnosti projektu vzdělávací akce,- vytvořit učební plán a osnovu vzdělávací akce,- odhadnout finanční náročnost projektované vzdělávací akce.Student je schopen- zpracovat strukturu projektu zaměřeného na zjišťování vzdělávacích potřeb,- zpracovat písemný projekt minimálně třídenní vzdělávací akce a zakomponovat do něj způsob hodnocení výsledků vzdělávání včetně příslušných technik hodnocení,- vyhodnotit účinnost projektu vzdělávací akce s využitím připraveného inventáře hodnotících kritérií.

Literatura

ČEPELOVÁ, A., ŠAFRANOVÁ,Z. Hodnocení výsledků podnikového vzdělávání a Problémy hodnocení výsledů podnikového vzdělávání. Moderní řízení, 2007, č. 11, s. 34-37. OBST, O. Hodnocení výsledků výuky - výběr z kapitoly: 3 Řízení a kontrola výuky. (OBST, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc : Vydavatelství UP, 2006.). PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha : TRITON, 2006. 192 s. Praha. DVOŘÁKOVÁ, M. Úvod do evaluace ve vzdělávání dospělých. Olomouc: SDV FF UP, 2004. Belcourt, M., Wright, P.C.:. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha, 1998. HRONÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. Kirkpatrick s learning and training evaluation theory. Dostupné na WWW: http://www.businessballs.com/kirkpatricklearningevaluationmodel.htm. COLLISON, CH., PARCEL, G. Knowledge management. Praha : Computer Press,a.s. , 2005. Hroník, F.:. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha 2007. BARTÁK, J. Skryté bohatství firmy. PRAHA : Alfa Publishing, s.r.o., 2006. KALHOUS, Z., OBST, O. aj. Školní didaktika. Portál, Praha, 2002. Vzdělávací program jako základní kategorie dalšího profesního vzdělávání (zavěšeno v UNIFORU). PROKOPENKO, J., KUBR, M. aj. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha : Grada Publishing, 1996.

Požadavky

Nezbytnou podmínkou připuštění ke zkoušce je získání zápočtu, a to splněním korespondenčního úkolu - projektu vzdělávací akce.Zkouška probíhá formou obhajoby projektu a návazné ústní zkoušky na základě předem daných otázek.

Garant

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.