Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projektování vzdělávací akce - APM (KSA / PVZA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / PVZA - Projektování vzdělávací akce - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Terminologický kontextObecné prostředí - sociální, ekonomické, technologické a legislativní prostředí, kulturní, ev. kulturně historický kontext. Úkolové/pracovní prostředí - konkurence, dodavatelé, klienti, regulátoři. Situace v jednotlivých segmentech obecného prostředí.2. Projektování vzdělávací akce a související pojmyVzdělávací koncepce, systém vzdělávání, strategie vzdělávání. Projektování vzdělávací akce.3. Identifikace vzdělávacích potřebZdroje analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb. Metody a techniky analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb. Výhody a nevýhody jednotlivých metod a technik a vhodnost jejich použití pro konkrétní případ.4. Průběh a způsoby saturace vzdělávacích potřebProjektování vzdělávací akce (andragogické, ekonomické atd.). Kompetenční přístup5. Kompetenční modelTvorba kompetenčního modelu. Typy kompetenčních modelů. Přístupy k tvorbě kompetenčních modelů. Fáze tvorby kompetenčních modelů.6. Interpretace výsledků analýzy vzdělávacích potřebProfil absolventa, profil účastníka, cíl vzdělávací akce. Formulace cíle, struktura cílů vzdělávací akce. Rizika při nesprávně stanoveném cíli vzdělávací akce. Proces didaktické transformace: Inventář disciplín, studijní plán, osnovy.7. Způsoby, druhy, metody a formy firemního vzděláváníDidaktické formy, didaktické metody. Výběr vhodných metod a forem. Výhody, nevýhody a specifika jednotlivých forem a metod vzdělávání. On-the-Job-Training, Off-the-Job-Training. Sebevzdělávání, koučování, mentorování. Učení z praxe, rotace práce, práce ve skupinách, team-building, diskusní metody, simulační metody. Přednášky, semináře, workshopy, hry. Případové studie. Outdoor training. Assessment Centre. Outdoor assessment centre.8. Speciální didaktické postupyKreativita jako předpoklad užití speciálních didaktických postupů, mentální bariéry. Speciální didaktické postupy: brainstorming, brainwriting, synektika, laterální myšlení, metoda Pro-Kontra, metoda "černé skříňky". Tvorba a využití myšlenkových map. Progresivní vzdělávací technologie, e-learning. Trénink sociálních a manažerských dovedností. Metody pro aktivní výcvik.9. Didaktické pomůcky a prostředky didaktické technikyProstředky didaktické techniky, vizualizace. Tištěné studijní materiály. Studijní materiály nabízené prostřednictvím jiného média (videokazeta, audiokazeta, CD-ROM, Internet, Intranet, vzdělávání prostřednictvím elektronických konferencí). Požadavky kladené na studijní materiál určený pro dospělé. Podoba studijního materiálu v závislosti na zvolené metodě a technice vzdělávání.10. Předkalkulace a konečné vyúčtování vzdělávací akcePoložky patřící do předpokládaných nákladů: inzerce, mzdy, režijní náklady, pojištění, odvody daní atd. Položky patřící do předpokládaných výnosů: kurzovné, příspěvky od dalších spolupracujících organizací atd. Stanovení ceny kurzu a minimálního nutného počtu účastníků. Závěrečné vyúčtování vzdělávací akce, příjmy, zisk atd.11. Realizace vzdělávací akceRealizace vzdělávací akce: význam logistiky ve vzdělávání. Organizační zabezpečení vzdělávací akce.12. Evaluace vzdělávací akceVýznam evaluace. Andragogická a ekonomická evaluace. Formativní evaluace - její specifika, účel, metody a techniky provádění formativní evaluace. Sumativní evaluace - její specifika, účel, metody a techniky. Bariéry hodnocení. Druhy hodnocení. Evaluace instituce, vzdělavatelů, studijních materiálů, vzdělávacího programu. Principy hodnocení.

Získané způsobilosti

- Student dokáže popsat hlavní kroky projektu vzdělávací akce.- Student umí charakterizovat a rozlišit hlavní termíny vztahující se k projektu vzdělávací akce (koncepce vzdělávání, systém vzdělávání atd.)- Student dokáže vytvořit předběžný kompetenční model.- Student je schopen navrhnout způsob saturace identifikovaných vzdělávacích potřeb.- Student dokáže zpracovat projekt vzdělávací akce ve všech klíčových bodech.

Literatura

Mužík, J.:. Andragogická didaktika. 1. vyd. Praha 1998. Kubeš, M.; Spillerová, D.; Kurnický, R.:. Manažerské kompetence. Způsobilosti výjimečných manažerů. 1. vyd. Praha 2004. Bartoňková, H.:. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro kombinované studium. Olomouc 2006. Buckley, R.; Caple, J.:. Trénink a školení. 1. vyd. Brno 2004. Belcourt, M., Wright, P. C.:. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. 1. vyd. Praha 1998.

Požadavky

Zápočet: Podmínkou k udělení zápočtu je vypracovat a odevzdat ve stanoveném termínu písemný úkol - klíčové kroky projektu vzdělávací akce.Získání zápočtu je předpokladem připuštění ke zkoušce.Zkouška: Bude písemná v podobě testu.

Garant

Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.Mgr. Jitka Doležalová