Předmět Koncepce pedag. práce školy - SM (KSA / SMKPS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / SMKPS - Koncepce pedag. práce školy - SM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Alternativní pedagogické systémy a tradice českého reformního školství.2. Teoretická východiska pojetí výuky v současné české škole - teorie vzdělávání a RVP.3. Analýza vzdělávacího programu školy jako produktu, poslání a konkurenceschopnost školy.4. Edukační koncepce současných škol.
Získané způsobilosti
kompetence v rozsahu cíle předmětu
Literatura
Alternativní programy: Zdravá škola, Začít spolu, Dalton, Montessori, Waldorf atd. - http://www.icm.cz/taxonomy_menu/4/145 (levý sloupec - výběr). HORKÁ, H. Angažované učení. In SVOBODOVÁ, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí , s. 102-107 Brno: Paido, 2007. Daltonská výuka - http://www.daltoninternational.org/index.html. hotové RVP a ŠVP odborného vzdělávání - http:// www.nuov.cz (projekt PILOT). Otevřené vyučování - http://www.otevrene-vyucovani.cz/ov/. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Projektová výuka. In SVOBODOVÁ, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. s. 57- 81. Brno: Paido, 2007. SVOBODOVÁ, J. Reformní pedagogika v Československu. In SVOBODOVÁ, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. s. 21-34. Brno: Paido, 2007. RVP PV, RVP ZV, RVP G - http:// www.msmt.cz nebo http:// www.rvp.cz. Speciálně připravené studijní texty pro distanční studium: Všechny studijní materiály z předchozích disciplín pedagogického modulu. Především Obst, O. Didaktika sekundární školy. 2006. Studijní podklady zavěšené v UNIFORu: VRÁNA, S. aj. Praxe na reformní škole měšťanské. Zlín: Tvořivá škola, 1936. Výběr. Martin, D. Activities for iInteractive whiteboards. Helbling, 2004. ISBN 978-385272-148-4.KOZLÍK, J. aj. Aktuální historie. Kapitoly o zkušenostech pokusných škol ve Zlíně z let 1929-1939. Přerov : Muzeum Komenského, 1996. Jůva, V., SVOBODOVÁ, J. Alternativní školy. Brno: PAIDO, 1995. ISBN 80-85931-00-1. WENKE, H., RÖHNER, R. Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno: PAIDO, 2000. Dlouhodobý záměr.. (2007). Dostupné na WWW: < http://www.msmt.cz/vzdelavani/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-msmt-2007 >. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: UK, 2004. ISBN 80-246-0192-3.Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha, 2006. ISBN 80-7357-176-5.Národní program rozvoje vzdělávání v ČR: Bílá kniha. Praha : UIV TAURIS, 2001. ISBN 80-211-0372-8. Dostupné na WWW: . Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Strategie celoživotního učení ČR. [online].Dostupné na WWW: . EGER, L. Strategie rozvoje školy. Plzeň, 2002. ISBN 80-903225-2-2.KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PdF MU, 2006. Učitelské listy [online]. Dostupné na WWW: < http://www.ucitelske-listy.ceskaskola.cz>. SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-11-7.
Požadavky
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
Garant
PhDr. Danuška Tomanová, CSc.
Vyučující
PhDr. Danuška Tomanová, CSc.