Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy řízení pedag. procesu - SM (KSA / SMZPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / SMZPP - Základy řízení pedag. procesu - SM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní koncepce vzdělávání (kognitivně psychologické, technologické /ID/).2. Výukové cíle (taxonomie, vlastnosti).3. Učební úlohy (taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, otázka jako učební úloha).4. Metody a formy výuky podporující aktivitu žáků ve výuce.5. Projektování výuky, princip kongruence.6. Pedagogická komunikace.7. Motivace a kázeň ve výuce.8. Filozofie a principy tvorby kurikulárních dokumentů.

Získané způsobilosti

kompetence v rozsahu cíle předmětu

Literatura

Obst, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1360-4.tři doplňkové texty zavěšené v prostředí UNIFOR (2 schémata a výňatek textu). KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.SLEJŠKOVÁ, L. (ed.). Klíčové kompetence na gymnáziu. Praha : VUP, 2008. ISBN 978-80-87000-20-5. [online]. Dostupné na WWW: . [cit. 2008-09-06]. VETEŠKA, J., TRECKIEOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-86723-54-9.MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: UK, 2004. ISBN 80-246-0192-3.Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. KAŠPAROVÁ, J. aj. Metodika tvorby školních vzdělávacích programů SOŠ A SOU . Praha : NÚOV, 2007. ISBN 978-80-85118-12-4 [online]. Dostupné na WWW: . PASCH, M. aj. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.SLEJŠKOVÁ, L., ZELENDOVÁ, D. (eds.). Příklady dobré praxe pro gymnázia. Praha : VÚP, 2008. 376 s. ISBN 978-80-87000-21-2. Dostupné i [online] na WWW: . [cit. 2009-01-30]. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha, 2005. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.KALHOUS, Z., OBST, O. aj. Školní didaktika. Portál, Praha, 2002. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PdF MU, 2006. MAŇÁK, J, ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : PAIDO, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Požadavky

Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.

Garant

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Michaela Prášilová, Ph.D.