Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Soc. ped. se zam. na antr. men. - KA (KSA / SPAM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / SPAM - Soc. ped. se zam. na antr. men. - KA, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Sociální pedagogika a její postavení v systému věd o člověku.2. Historie sociální pedagogiky.3. Současné pojetí sociální pedagogiky jako vědního oboru.4. Prostředí a výchova.5. Sociálně výchovná činnost.6. Komunikace v sociální pedagogice.7. Sociální pedagogika jako životní pomoc.8. Sociální pedagog a jeho role při práci s menšinami.

Získané způsobilosti

Student bude znát koncepci sociální pedagogiky, její historii, vývoj i současný stav. Bude rozumět roli sociální pedagogiky v multietnické a multikulturní společnosti soudobé společnosti. Bude teoreticky i prakticky zvládat roli sociálního pedagoga, zejména v oblasti práce s menšinami.

Literatura

KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc, 1996. ISBN 80-7067-669-8.PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno: PF MU, 1994. HLADÍK, J. Multikulturní výchova (socializace a integrace menšin). Zlín, 2006. ISBN 80-7318-424-9.BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: UK., 2008. KRAUS, B., SÝKORA, P. Sociální pedagogika I. Brno: IMS, 2009. Vybrané kapitoly ze sociální pedagogiky. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2003. HRADEČNÁ, M. a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: UK, Karolinum, 1998. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál., 2008. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, nakladatelství UK, 1998. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesta pedagogického výzkumu. Brno, 2004. PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.JEDLIČKA, R.; KLÍMA, P. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. (Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí.) Praha: Themis, 2004. HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha, 2004. ISBN 80-7178-927-5.BŮŽEK, A.; MICHALÍK, J. Informatorium (nejen) o právech dítěte se zřetelem k otázkám výchovy a vzdělávání. Olomouc: UP, 2004. KRAUS, B. K vývoji české sociální pedagogiky. Pedagogika, ročník 57, s. 132-144, 2007. NĚMEC, J. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Praha: SPN, 1997. MIOVSKÝ, M., ČERMÁK, I., ŘEHAN, V. Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku III. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ČERMÁK, I.; MIOVSKÝ, M. (eds.). Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. Boskovice: Albert, 2000. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. PRAHA, 2006. Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Praha 2003. Průcha, J. Multikulturní výchova. Praha: ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.GULOVÁ, L.; ŠTĚPANOVÁ, E. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: PdF MU, 2004. PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B. a kol. Pedagogika volného času. Praha, 2002. ISBN 80-7178-711-6.PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha, 2002. ISBN 80-7178-711-6.PELIKÁN, J. Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha, 2002. ISBN 80-246-0345-4.ŠPIČÁK, J. Prostředí z pohledu sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého Pedagogická fakulta, 1993. ŠVEC, V., HRBÁČKOVÁ, K. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: UTB, 2007. Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, SLON 2003. Praha: SLON, 2003. HRONCOVÁ, J.; HUDECOVÁ, A.; MATULAYOVÁ, T. Sociálna pedagogika a sociálna práca. 2. vyd. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 2001. BAKOŠOVÁ, Z. sociálna pedagogika. Vybrané kapitoly. Bratislava: FF UK, 1994. KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové, 1999. ISBN 80-7041-135-X.MAREŠ, J. Sociální opora u dětí a dospívajících II. Hradec Králové: Nucleus, 2002. HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PdF UK., 2001. Fay, B. Současná filosofie sociálních věd. Praha, 2002. ISBN 80-86429-10-5.DUNOVSKÝ, J.; DYTRYCH, Z.; MATĚJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada Avicenum, 1995. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava, 1995. ISBN 80-854-98-27-8.HORKÁ, H., HRDLIČKOVÁ, V. Výchova pro 21. století. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-54-0.ŠVEC, Š. Základné pojmy v pedagogike a andragogike. Bratislava: IRIS, 1995. MIŠÍKOVÁ, J. Základy sociologie rodiny. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2003.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, plnění stanovených úkolů.Práce se zahraniční literaturou ve vybraném světovém jazyce - její využití v seminární práci. Úspěšné absolvování kurzu je podmíněno odevzdáním a obhajobou seminární práce na zadané téma (s citacemi min. 5 relevantních studijních pramenů, z toho alespoň jednoho ve světovém jazyce). Její obhajoba bude součástí kolokvia.

Garant

doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Martina Cichá, Ph.D.