Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Společnosti znalostí - AVD (KSA / SPVD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / SPVD - Společnosti znalostí - AVD, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vzdělání v tradiční a moderní společnosti (Adorno 1966a, 1966b, Arendtová 1994, Burke 2007).2. Vzdělání v industriální a postindustriální společnosti (Keller, Tvrdý 2008).3. Vzdělávání v postindustriální společnosti (Bell 1973, 1999).4. Vzdělávání v informační společnosti (Webster 2006): vymezení technologické (Yoneji Masuda), ekonomické (Fritz Machlup, Marc Porat), zaměstnanecké (Daniel Bell, Robert B. Reich), prostorové (Manuel Castells), kulturní (J.F. Lyotard) a znalostní (Nico Stehr).5. Vzdělání ve společnosti znalostí (Stehr 1994, Willke 2000, Veselý 2004, Liessmann 2008, Dopita 2010).

Získané způsobilosti

Kompetence v rozsahu cíle předmětu

Literatura

Arendtová, H. Krize kultury. Praha: Mladá fronta, 1994. Bell, D. Kulturní rozpory kapitalismu. 1. vyd. , Praha 1999. REICH, R. B. Slušná společnost. Ekonomický pohled na svět. Praha: Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, 2003. BURKE, P. Společnost a vědění: od Gutenberga k Diderotovi. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1319-2.Veselý, A.:. Společnost vědění jako teoretický koncept. In. Sociologický časopis, Vol. 40 (2004), str. 433 - 443. WILLKE, H. Společnost vědění: Vědění je klíčem ke společnosti. In PONGS, A. V jaké společnosti vlastně ţijeme. Praha: ISV nakladatelství, 2000, s. 243-262. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008. ADORNO, T. W. Teorie polovzdělanosti ? dokončení. Orientace, 1966b, roč. 1, č. 2, s. 66-75. ADORNO, T. W. Teorie polovzdělanosti. Orientace, 1966a, roč. 1, č. 1, s. 62-71. KELLER, J., TVRDÝ, L. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008. DOPITA, M. Zdroje a p.vod konceptu znalostni spole.nosti. Pedagogika.sk [online], 2010, ro. 1. 3, s. 197-222. [cit. 2010-06-28]. Dostupne na: < http://www.casopispedagogika.sk/studie/dopita-miroslav-zdroje-a-puvod-konceptu-znalostni-spolecnosti.html>. STEHR, Nico. Knowledge Societies. London: Sage, 1994. O?SULLIVAN, D. Kulturní cizinci a rekonstrukce školství. Sociologický časopis, 1996, roč. 32, č. 2, s. 159-173. DRUCKER, P. F. Postkapitalistická společnost. Přel. J. Vavroušek. Praha: Management Press, 1993. Petrusek, M. Společnosti pozdní doby. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. BELL, D. The Coming of Post-Industrial Society. A Venture in Social Forecasting. New York: Basic Books, 1973. VESELÝ, A., KALOUS, J., MARKOVÁ, J. Kultivace vědění v klíčový faktor produkce. Praha: UK FSV, 2004. WEBSTER, F. Theories of the Information Society. 3. přepracované vyd. London: Routledge, 2006.

Požadavky

Nutnost vypracování korespondenčního úkolu, aktivní účast na tutoriálu a aktivní a průběžné plnění úkolů v rámci LMS Unifor

Garant

doc. Mgr. Miroslav Dopita, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Miroslav Dopita, Ph.D.