Předmět Teorie celoživotního vzdělávání - A (KSA / TECV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / TECV - Teorie celoživotního vzdělávání - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Celoživotní vzdělávání: teorie a základní terminologie.2. Celoživotní vzdělávání v konceptu celoživotního učení.3. Kontext celoživotního vzdělávání: ve vztahu k prostředí a otázkám gramotnosti.4. Teoretické přístupy ke vzdělávání.5. Kultury ve vzdělávání: kultura inženýrů, expertů a "proroků", komunikativní kultura.6. Soudobé teorie vzdělávání: teorie spiritualistické, personalistické a další.7. Paradoxy vzdělávání podle Jarvise, Hartla, Palána a Brookfielda.8. Vzdělávání v průběhu životní dráhy člověka: etapy a institucionální základna v ČR.9. Výukový proces jako systém: etapy, vzdělavatelé, obsah, determinanty, interakce.10. Klíčové kompetence ve vzdělávání dospělých.11. Vzdělávací strategie: UNESCO, OECD, EU.12. Vzdělávací strategie v ČR: Boloňský proces, Strategie dalšího vzdělávání v ČR a další.
Získané způsobilosti
Zná hlavní mezníky historického vývoje konceptu celoživotního vzdělávání.Dokáže popsat a vysvětlit klíčové teoretické přístupy ke vzdělávání dospělých.Umí popsat etapy výukového procesu a vysvětlit jejich posloupnost.Dokáže rozlišit kultury vzdělávání.Umí pracovat se základním portfoliem kurikulárních dokumentů týkajících se celoživotního vzdělávání
Literatura
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie celoživotního vzdělávání. Praha: Hnutí R, 2011. LEIRMAN, Walter. Čtyři kultury ve vzdělávání. Praha: Karolinum, 1996. BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R, 2012. MATULČÍK, Julius. Teória výchovy a vzdelávania dospelých v zahraničí. Bratislava: Gerlach Print, 2004. BARTOŇKOVÁ, Hana. Teorie celoživotního vzdělávání. Olomouc: VUP, 2013.
Požadavky
Aktivní účast na kurzu. Vypracování seminární práce na otázky týkající se výchovy a vzdělávání dospělých. Student/ka dokáže správně zodpovědět na 75 % otázek položených v rámci ústní zkoušky. Dokáže aplikovat nabyté znalosti na praxi edukace dospělých.
Garant
doc. PhDr. Jaroslav Balvín, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Jaroslav Balvín, CSc.doc. PhDr. Jaroslav Balvín, CSc.