Předmět Tvorba kom. orient. programu - A (KSA / TKOP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / TKOP - Tvorba kom. orient. programu - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Termín komunita, vznik a principy komunitního vzdělávání.2. Charakteristika a znaky komunitně orientovaných programů a jejich zaměření.3. Případové studie komunitně orientovaných programů v zahraničí a v ČR.4. Metody: sociodemografická analýza, geografická analýza, analýza potřeb, obsahová analýza, analýza SWOT, sněhová koule, síťování, komunitní plánování, zapojování veřejnosti atd.5. Smysl komunitně orientovaného programu v instituci - identifikace instituce, komunity, činností.6. Zdroje příjmů a poskytovatelé zdrojů.7. Zdroje a dovednosti, které má instituce k dispozici.8. Identifikace partnerů a konkurentů.9. Vymezení potřeb pro koncepci komunitně orientovaných programů - příklad výzkumného designu.10. Design komunitně orientovaného programu podle zvolených kritérií.11. Marketing komunitně orientovaného programu.
Získané způsobilosti
Student dovede:-aplikovat analýzu SWOT na vybranou komunitní instituci,-identifikovat materiální, finanční a lidské zdroje komunitní instituce,-vytvořit komunitně orientovaný program zvolené komunitní instituce.
Literatura
ČERMÁK, D. Aplikace principů partnerství a participace v prostředí malých měst v České republice. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2009. ISBN 978-80-7330-167-5. Community education in the western world. London : Taylor Francis Group, 1990. ISBN 0-415-03140-0. KRBCOVÁ MAŠÍNOVÁ, L, POLESNÝ, M. Deset kroků procesem komunitního plánování. Ústí nad Labem : Centrum komunitní práce, 2008. ISBN 978-80-254-2800-9. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7. LORENZOVÁ, J. Komunitní vzdělávání a komunitní škola. In KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, B. Prostředí, člověk, výchova. Brno : Paido, 2001, s.129-135. ISBN 80-7315-004-2. VIK, V. Plán rozvoje komunitního vzdělávání : pracovní materiál. MURPHY, K., NOVÁK, T. Příručka profesního rozvoje koordinátora komunitního vzdělávání. Praha : Nová škola, o.p.s., 2005. 61 s. ISBN 80-903631-1-3. BERNARD, J. Rozvoj malých obcí a jeho faktory - vymezení pojmů a operacionalizace. In: Aktuální otázky české a slovenské společnosti I : Sborník k 45. výročí založení Československé sociologické společnosti : Sociologie vybraných oblastí. Brno, Tribun EU s.r.o. 2010, s. 80-91. ISBN 978-80-7399-963-6. GAJDUŠKOVÁ, H. Senioři v komunitní knihovně : metodický materiál. Vsetín: Masarykova veřejná knihovna, 2008. ISBN 978-80-254-1968-7. CLARK, S. Tvorba vize komunity : příručka pro společné plánování udržitelného rozvoje komunit. Brno : Nadace Partnerství, 2004. ISBN 80-239-2067-7.
Požadavky
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
Garant
PhDr. Lucie Smékalová, Ph.D.