Předmět Teorie spotřební kultury - S (KSA / TSK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / TSK - Teorie spotřební kultury - S, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvodní hodina2. Vznik spotřební kultury3. Teorie spotřební kultury4. Spotřební kultura a sociální distinkce5. Kritika spotřební kultury6. Nové trendy ve výzkumu spotřebního chování7. Sociologie reklamy8. Kultura a marketing9. Spotřební kultura a komunikace (přednáška hostujícího profesora)10. Projekce11. Přednáška a diskuse s pozvaným hostem12. Závěrečný workshop
Získané způsobilosti
Studenti získají přehled o tradičních i současných teorií spotřebního chování jakožto faktoru sociální distinkce a tvorby individuální identity, seznámí se s tradiční normativní i liberální kritikou konzumerismu, naučí se interpretovat výsledky sociologických výzkumů kulturní spotřeby, naučí se interdisciplinárnímu přístupu při zkoumání spotřeby jakožto kulturního fenoménu.
Literatura
Schudson, M. Advertising, The Uneasy Persuation. New York: Basic Books, 1984. Klein, N. Bez loga. Praha: Argo, 2005. McCracken, G. Culture and Consumption. Indiana: Indiana University Press, 1980, s. 3-43. Kohák, E. Člověk, dobro a zlo, Ježek, Praha 1993. Williamson, J. Decoding Advertisement. London: Marion Boyars, 2005, s. 11-39. BOURDIEU, P. Distinction : a social critique of the judgement of taste. London and New York, 2003. Holt, D. "Does Cultural Capital Structure American Consumption?" The Journal of Consumer Research, 1998, roč. 25, č. 1, s. 1-25. Ritzer, G. Mcdonaldizace společnosti. Praha: Academia, 2003. Praha: Academia, 1996. Barthes, R. Mytologie (Mýtus dnes). Praha: Dokořán, 2004. Heath, J. Nation of Rebels. New York: HarperCollins, 2004. Wernick, A. Promotional Culture. London: SAGE, 1991. Veblen, T. Teorie zahálčivé třídy. Praha: SLON, 1999, s. 9-130. Corrigan, P. The Sociology of Consumption. London: SAGE, 2006. Peterson, R. "Understanding Audience Segmentation: From Elite and Mass to Omnivore and Univore" Poetics, 1992, roč. 21, č. 4, s. 243-258. Lipovetsky, G. Věčný přepych. Praha: Prostor, 2005. Berger, J. Ways of seeing. London: Penguin Books, 1972, s. 129-155. Bauman, Z. Work, Consumerism and the New Poor. Buckingham: Open University Press, 1998.
Požadavky
Četba zadané literatury, aktivní participace v diskusi, referát a seminární práce.
Garant
Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.