Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do teorií vzdělávání dosp. - APM (KSA / UDTV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / UDTV - Úvod do teorií vzdělávání dosp. - APM, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kontext vzdělávání dospělýchCharakteristika základních pojmů, kontextu, souvislostí vzdělávání dospělých v souvislosti s teoriemi učení a vzdělávání dospělých.2. Teorie učení a vzdělávání dospělýchCharakteristika základních teorií učení a vzdělávání dospělých.3. Klasifikace teorií vzděláváníPředstavení různých klasifikací teorií vzdělávání.4. Klasifikace teorií vzdělávání dle Y. BertrandaCharakteristika základních kritérií pro klasifikaci, skupiny teorií vzdělávání dle této klasifikace.5. Spiritualistické teorie vzděláváníCharakteristika spiritualistických teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.6. Personalistické teorie vzděláváníCharakteristika personalistických teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.7. Konstruktivistické teorie vzděláváníCharakteristika konstruktivistických teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.8. Technologické teorie vzděláváníCharakteristika technologických teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.9. Sociokognitivní teorie vzděláváníCharakteristika sociokognitivních teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.10. Sociální teorie vzděláváníCharakteristika sociálních teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.11. Akademické teorie vzděláváníCharakteristika akademických teorií vzdělávání - zdroje, cíle, role lektora a účastníka, materiální a nemateriální prostředky vzdělávání, příklady, využití v praxi.12. Zasazení Bertrandovy klasifikace teorií vzdělávání do kontextu současného stavu a aktuálních trendů vzdělávání dospělýchZasazení jednotlivých typů teorií do současného stavu a vývoje vzdělávání dospělých.

Získané způsobilosti

Absolvent disciplíny dokáže:- vyjmenovat a vysvětlit dvě typologie vzdělávacích teorií, - charakterizovat typologii teorií vzdělávání dle Bertranda,- charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání spiritualistické teorie vzdělávání,- charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání personalistické teorie vzdělávání, - charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání konstruktivistické teorie vzdělávání,- charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání technologické teorie vzdělávání,- charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání sociokognitivní teorie vzdělávání,- charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání sociální teorie vzdělávání,- charakterizovat na základě zdroje, cíle, role účastníka a vzdělavatele a materiálních i nemateriálních prostředků vzdělávání akademické teorie vzdělávání,- zasadit Bertrandovu klasifikace teorií vzdělávání do kontextu současného stavu a aktuálních trendů vzdělávání dospělých.Absolvent disciplíny - je schopen aplikovat jednotlivé typy vzdělávacích teorií na konkrétní vzdělávací aktivity určené pro dospělé.Absolvent disciplíny - rozumí jednotlivým vzdělávacím teorií, dokáže je srozumitelně vysvětlit, propojit s již získanými znalostmi z andragogických disciplín a dokáže je aplikovat do praxe vzdělávání dospělých.

Literatura

Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 1997. Pash, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Dvořáková, M. Úvod do teorií vzdělávání.

Požadavky

Kolokvium vedené jako rozprava týkající se tématu evaluace ve vzdělávání dospělých v rozsahu učiva uvedeného ve skriptu Úvod do teorií vzdělávání dospělých pro andragogy.

Garant

PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.PhDr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.