Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj andragogického myšlení - A (KSA / VAMY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / VAMY - Vývoj andragogického myšlení - A, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do studia dějin andragogického myšlení.2. Výchova a vzdělávání ve starověkých orientálních civilizacích.3. Výchova a vzdělávání ve starověkém Řecku.4. Helénismus a výchova a vzdělávání ve starověkém Římě.5. Křesťanská středověká výchova.6. Výchova a vzdělávání v období renesance a humanismu.7. Výchovný a vzdělávací systém Jana Amose Komenského.8. Vzdělávání v Evropě od 17. století do druhé poloviny 19. století.9. Vývoj andragogického myšlení v letech 1800 - 1918.10. Vzdělávání dospělých a andragogika v letech 1918 - 1945.11. Vzdělávání dospělých a andragogika v západoevropských zemích po roce 1945.12. Vzdělávání dospělých a andragogika v USA a Kanadě po roce 1945.13. Vzdělávání dospělých a andragogika ve střední a východní Evropě po roce 1945.

Získané způsobilosti

Student se základně orientuje ve vývoji andragogického myšlení. Je schopen identifikovat jeho kořeny, a základní vývojové etapy, včetně jejich rámcové charakteristiky. V rámcí jednotlivých etap dokáže vyjmenovat klíčové příklady teoretických konceptů a tomu odpovídajících praktických aplikací, včetně jejich historického a personálního ukotvení. Student je schopen tyto poznatky vztáhnout ke svému hlavnímu studijnímu oboru.

Literatura

Graves, F. P. (2012). A History of Education, before the Middle Ages. New York. Beneš, M.:. Andragogika, filosofie, věda. Praha 2001. Štverák, V.:. Dějiny pedagogiky I. Praha 1982. Štverák, V.:. Dějiny pedagogiky II. Praha 1982. Tehie, J. B. (2007). Historical Foundations of Education. New Jersey. Škoda, K.:. Kapitoly z dějin andragogiky. Praha 1996. Reagan, T. (2005). Non-Western Educationbal Traditions. New Jersey. Cipro, M.:. (1984). Průvodce dějinami výchovy. Praha: Panorama. Štverák, V., Čadská, M.:. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha 2001. Knowles, M. S.:. The Adult Learner. A neglected species. Houston, Gulf Publishing, 1990. Zaghloul, M. (Ed.). (1997). Thinkers on Education, I-IV. Oxford. Jarvis, P. (2001). Twentieth Century Thinkers in Adult & Continuing Education. London. Palán, Z.:. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. 1. vyd. Karolinum, Praha 1997.

Požadavky

Aktivní účast v hodině, plnění zadaných úkolů, zejména studium vybrané základní literatury, minimální průměrná 70% úspěšnost v závěrečném testu.

Garant

Mgr. Pavel Veselský, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Pavel Veselský, Ph.D.