Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vzdělávácí strategie - AVD (KSA / VSVD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / VSVD - Vzdělávácí strategie - AVD, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

StrategieVýznam strategie, Strategický plánovací model2. Poslání a vizeZdroje pro tvorbu poslání a vize, Poslání, Vize3. Strategická a situační analýzaStrategie a prostředí firmy, Strategické analýzy4. Strategický rámec a strategické kontinuumŘízení pracovního výkonu, Řízení podle kompetencí, Balanced Scorecard, Perspektiva učení a růstu5. Strategické plánováníÚrovně strategie - podniková strategie, strategie řízení lidských zdrojů, strategie rozvoje a vzdělávání pracovníků, znalostní strategie6. Zdroje pro tvorbu strategie vzděláváníKlíčové faktory úspěchu, ledovcová bilance, lidský kapitál7. Tvorba strategie vzděláváníProces tvorby strategie, hlavní kritéria, silné a slabé stránky, strategická mapa8. KompetenceAnatomie kompetence, základní a klíčové kompetence organizace9. Kompetenční modelyTvorba kompetenčních modelů, matice kompetencí10. Implementace strategie vzděláváníPodmínky implementace strategie; Kroky implementace strategie; Nástroje implementace strategie vzdělávání; Strategický interval11. Monitorování a vyhodnocování strategie vzdělávání360stupňová zpětná vazba; Měření úrovně kompetencí12. Následné kroky po tvorbě strategie vzděláváníKoncepce vzdělávání; Systém vzdělávání; Plán vzdělávání; Designování vzdělávací akce; Projekt vzdělávací akce, Propojení strategie vzdělávání s ostatními personálními činnostmi

Získané způsobilosti

Student je schopen popsat a vysvětlit proces tvorby strategie vzdělávání.Student umí vytvořit strategii vzdělávání.Student dokáže vytvořit kompetenční model jako hlavní nástroj tvorby strategie vzdělávání.Student dokáže aplikovat kompetenční přístup do procesu tvorby strategie vzdělávání.Student dokáže posoudit vhodnost kroků implementace strategie vzdělávání v konkrétním firemním prostředí.

Literatura

Jarvis, P.:. Adult and continuing education (Theory and Practice). 1. vyd. London 1983. (kapitoly Dvojí vzdělávání; Záměry, cíle, potřeby a požadavky ve vzdělávání dospělých). Beneš, M.:. Andragogika, filozofie - věda. 1. vyd. Praha 2001. Bartoňková, H.:. Bez distance (aneb jak psát text pro distanční studium). 1. vyd. Olomouc 2001. Leirman, W.:. Čtyři kultury ve vzdělávání. 1. vyd. Praha 1996, s.122 - 138. Kol. autorů:. Lidské zdroje v České republice. 1. vyd. Praha 1999, s.15 - 48. Hartl, P.:. Paradoxy učení. Časopis Andragogika 4/98, s. 6 - 7. Břinčilová, L.:. Revisited lifelong learning. Ročníková práce. Olomouc 2002. Koubek, J.:. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha 1995, s. 206 - 229. Kulich, J.:. Vzdělávání dospělých v rámci celoživotního vzdělávání jak se jeví ve třech mezinárodních dokumentech. Časopis Andragogika 3/97, s. 12 - 16.

Požadavky

Zápočet: K udělení zápočtu je nezbytné vypracovat korespondenční úkol a zaslat ho ve stanoveném termínu.Zkouška: Splnění zápočtu je nezbytnou podmínkou připuštění ke zkoušce. Zkouška probíhá formou písemného testu.

Garant

Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Hana Bartoňková, Ph.D.