Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Auditoriální analýza (KZU / AAM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / AAM - Auditoriální analýza, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky diváckých studií, vymezení základních termínů, metodologie analýzy textu.Od konceptu efektu ke konceptu užití a uspokojení:2. Rozbor textu Lazarsfeld, P.F., Berelson, B., Gaudet, H.: The People´s Choice: How the Voter Makes Up His Mind in a Presidental Campaign.3. Projekce filmu Muž se zlatou paží (Otto Preminger, USA 1955)4. Rozbor textu Winick, Ch.: Tendency Systems and the Effects of a Movie Dealing With a Social Problem. (radikální revize raného modelu stimul-reakce)5. Rozbor textu Adorno, T.W.: Culture Industry Reconsidered.6. Rozbor textu Newson, E.: Video Violence and the Protection of Children.7. Rozbor textu Barker, M.: The Newson Report: A Case Study In "Common Sense".8. Rozbor textu Fiske, J.: Understanding Popular Culture. (čtení populárních textů jako vzdor)9. Projekce vybraného audiovizuálního díla, jeho společný rozbor (téma diskuse: limity polysémické povahy textu, možnosti subverzního čtení) Gender, fanouškovské kultury a interpretační komunity10. Rozbor textu Ang, I.: Living Room Wars: Rethinking Audiences for a Postmodern World.11. Rozbor textu Jenkins III, H.: Star Trek Rerun, Reread, Rewritten: Fan Writing as Textual Poaching.

Získané způsobilosti

Studenti:- se naučí analyzovat dílčí segmenty příjemců mediálních sdělení jako specifických cílových skupin publika,- naučí se analyzovat a kriticky reflektovat odborné texty představující výzkumy publika,- naučí se analyzovat a kriticky reflektovat popularizující a masmediální texty představující výzkumy publika,- získají povědomí o možných výzkumných metodách a realizaci výzkumu,- samostatně zpracují odbornou prezentaci, kterou budou před ostatními prezentovat.

Literatura

HARTLEY, J. Communication, Cultural and Media Studies - The Key Concepts. PEARSON, E., SIMPSON, P. Critical Dictionary of Film and Television Theory. GWENLLIAN-JONES, S., PEARSON, R. E. Cult Television. STAIGER, J. Media Reception Studies. FISKE, J., HARTLEY J. Reading Television. NEWCOMB, H. Television: The Critical View. BROOKER, W., JERMYN, D. The Audience Studies Reader.

Požadavky

Nezbytným předpokladem pro úspěšné absolvování kurzu je četba předepsané literatury a příprava z hodiny na hodinu. Podmínkou ukončení kurzu je úspěšná prezentace vybraného výzkumu v hodině a aktivní účast v seminárních diskusích během celého semestru.

Garant

Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.