Předmět Auditoriální analýza (KZU / AAM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / AAM - Auditoriální analýza, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky diváckých studií, vymezení základních termínů, metodologie analýzy textu.Od konceptu efektu ke konceptu užití a uspokojení:2. Rozbor textu Lazarsfeld, P.F., Berelson, B., Gaudet, H.: The People´s Choice: How the Voter Makes Up His Mind in a Presidental Campaign.3. Projekce filmu Muž se zlatou paží (Otto Preminger, USA 1955)4. Rozbor textu Winick, Ch.: Tendency Systems and the Effects of a Movie Dealing With a Social Problem. (radikální revize raného modelu stimul-reakce)5. Rozbor textu Adorno, T.W.: Culture Industry Reconsidered.6. Rozbor textu Newson, E.: Video Violence and the Protection of Children.7. Rozbor textu Barker, M.: The Newson Report: A Case Study In "Common Sense".8. Rozbor textu Fiske, J.: Understanding Popular Culture. (čtení populárních textů jako vzdor)9. Projekce vybraného audiovizuálního díla, jeho společný rozbor (téma diskuse: limity polysémické povahy textu, možnosti subverzního čtení) Gender, fanouškovské kultury a interpretační komunity10. Rozbor textu Ang, I.: Living Room Wars: Rethinking Audiences for a Postmodern World.11. Rozbor textu Jenkins III, H.: Star Trek Rerun, Reread, Rewritten: Fan Writing as Textual Poaching.
Získané způsobilosti
Studenti:- se naučí analyzovat dílčí segmenty příjemců mediálních sdělení jako specifických cílových skupin publika,- naučí se analyzovat a kriticky reflektovat odborné texty představující výzkumy publika,- naučí se analyzovat a kriticky reflektovat popularizující a masmediální texty představující výzkumy publika,- získají povědomí o možných výzkumných metodách a realizaci výzkumu,- samostatně zpracují odbornou prezentaci, kterou budou před ostatními prezentovat.
Literatura
HARTLEY, J. Communication, Cultural and Media Studies - The Key Concepts. PEARSON, E., SIMPSON, P. Critical Dictionary of Film and Television Theory. GWENLLIAN-JONES, S., PEARSON, R. E. Cult Television. STAIGER, J. Media Reception Studies. FISKE, J., HARTLEY J. Reading Television. NEWCOMB, H. Television: The Critical View. BROOKER, W., JERMYN, D. The Audience Studies Reader.
Požadavky
Nezbytným předpokladem pro úspěšné absolvování kurzu je četba předepsané literatury a příprava z hodiny na hodinu. Podmínkou ukončení kurzu je úspěšná prezentace vybraného výzkumu v hodině a aktivní účast v seminárních diskusích během celého semestru.
Garant
Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.