Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mediální studia 2 (KZU / MS2KM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / MS2KM - Mediální studia 2, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Mediální obsahy - koncepty, přístupy ke zkoumání a trendy2. Mediální publikum - koncepty, přístupy ke zkoumání a trendy3. Média jako ekonomicko-politické instituce4. Mediální produkce I (způsob tvorby mediální produkce, intervenující faktory a procesy, mediální produkce jako informace / diskurs)5. Mediální produkce II (různá pojetí konceptualizace mediální produkce, vybrané teoretické / analytické přístupy ke zkoumání mediální produkce)6. Publikum I (charakteristika publika, vztah publika k ostatním segmentům procesu masové komunikace, různá pojetí konceptualizace publika)7. Publikum II (vybrané teoretické / analytické přístupy zkoumání publika)8. Efekty MK I (vymezení pojmu, konceptualizace z hlediska různých teoretických přístupů)9. Efekty MK II (klasifikace efektů, historický nástin vývoje zkoumání efektů MK)10. Perspektivy vývoje11. Aktuální témata MS I - média a systémy (kultura, politika, ekonomika...)12. Aktuální témata MS II - média a procesy (globalizace, postmoderna, gender, individualizace, on-line komunity...)

Získané způsobilosti

- schopnost kritické analýzy náročné akademické literatury v ČJ a AJ - demonstrovat své porozumění současné odborné literatuře k tématům probíraných v semináři- obeznámenost s existencí vědění o kulturní diversitě, nahlížené z pluralistické perspektivy- schopnost vést diskuzi o kulturních, mediálních a společenských tématech, které souvisejí s oborem mediální studia

Literatura

Jensen, K. B. - Jankowski, N. W. A handbook of qualitative methodologies for mass communication research, London 1993. Ang,I. Desperately seeking the audiences. London 1991. Creswell, J. W. Research design. Qualitative, Quantitative, and mixed methods approaches. London 2003. Schudson, M. Sociology of news. W. W. Norton Company 2003. Edgar, A. Key Concepts in Cultural Theory. London 2000. Potter, J. W. Media Literacy. London 2001. Herman, E. The Propaganda Model: A Retrospective. Journalism Studies, 1, 1 2000, s. 101-112. Silverstone, R. Why study the media? London 1999.

Požadavky

Požadavky ke kolokviu:Aktivní účast v semináři, četba zadaných textů a příprava na semináře, úspěšné zvládnutí ověření znalostí probíraných témat při rozpravě nad týden před konáním kolokvia odevzdanou seminární prací (min. 5 normostran na předem konzultované téma).

Garant

Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Marek Lapčík, Ph.D.