Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mediální studia 2 (KZU / MSM2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / MSM2 - Mediální studia 2, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Mediální obsahy - koncepty, přístupy ke zkoumání a trendy2. Mediální publikum - koncepty, přístupy ke zkoumání a trendy3. Média jako ekonomicko-politické instituce4. Mediální produkce I (způsob tvorby mediální produkce, intervenující faktory a procesy, mediální produkce jako informace / diskurs)5. Mediální produkce II (různá pojetí konceptualizace mediální produkce, vybrané teoretické / analytické přístupy ke zkoumání mediální produkce)6. Publikum I (charakteristika publika, vztah publika k ostatním segmentům procesu masové komunikace, různá pojetí konceptualizace publika)7. Publikum II (vybrané teoretické / analytické přístupy zkoumání publika)8. Efekty MK I (vymezení pojmu, konceptualizace z hlediska různých teoretických přístupů)9. Efekty MK II (klasifikace efektů, historický nástin vývoje zkoumání efektů MK)10. Perspektivy vývoje11. Aktuální témata MS I - média a systémy (politika, ekonomika, kultura, ..)12. Aktuální témata MS II - média a procesy (globalizace, postmoderna, gender, individualizace, on-line komunity, ..)

Získané způsobilosti

- schopnost kritické analýzy náročné akademické literatury v ČJ a AJ - demonstrovat své porozumění současné odborné literatuře k tématům probíraných v semináři- obeznámenost s existencí vědění o kulturní diversitě, nahlížené z pluralistické perspektivy- schopnost vést diskuzi o kulturních, mediálních a společenských tématech, které souvisejí s oborem mediální studia

Literatura

Eldridge, J. GUMG. Vol I.: News content, language and visuals. London 1995. Livingstone, S. Making sense of television. London 1998. Cook, G. The discourse of advertising. London 1992. Dahlgreen, P. What´s the meaning of this? Viewers plural sense making of Tv news. In: Culture and Power: Media, Culture and Society reader. London 1994. Krippendorff, K. Contant analysis: an introduction to its methodology. London 1980. Warnick, B., Inch, E. S. Critical thinking and communication. The use of reason in argument. New York 1989. Barker, Ch. Slovník kulturálních studií. Praha 2006. Bhabha, H. The location of culture. London 1994.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:Aktivní účast na přednáškách, předpokládá se samostatné studium textů, vztahujících se k jednotlivým tematickým okruhům.

Garant

Mgr. Marek Lapčík, Ph.D.