Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programová skladba (AV médií) (KZU / PSKB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / PSKB - Programová skladba (AV médií), Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Formáty rozhlasových a televizních stanic ? plnoformátové a specializované (zpravodajské, sportovní, filmové, hudební?), celoplošné a regionální stanice, cílové skupiny, sledovanost a její vývoj během dne (prime time).2. Aktuální tuzemský rozhlasový a televizní trh. Programové rozdíly mezi soukromými a veřejnoprávními médii.3. Rozhlasové a televizní žánry (zpravodajství, publicistika, magazín, seriál, reality show?).4. Rozhlasová programová skladba denní a týdenní i z hlediska delšího časového horizontu, zacílení, modelový posluchač.5. Analýza programového schématu vybraných aktuálních tuzemských rozhlasových stanic.6. Televizní programová skladba denní a týdenní i z hlediska delšího časového horizontu, zacílení, modelový divák. Pravidelnost jako motor televizního programu.7. Analýza programového schématu aktuálních tuzemských televizních stanic.8. Studentská prezentace projektů vlastní televizní stanice s důrazem na její programové schéma.9. Reklama (ekonomická i dramaturgická funkce reklamního předělu, jeho správné načasování), význam a formy audiovizuální self promotion (znělky, předěly, jingly, upoutávky?).10. Struktura zpravodajských a publicistických relací (headlines, řazení a délka příspěvků, pravidlo ?leave them smiling?, znělky a předěly, živé vstupy, mimořádné zprávy, vliv technožurnalistiky na konstrukci významu).11. Analýza a komparace hlavních zpravodajských relací tuzemských televizí a vybraných publicistických pořadů.12. Studentská prezentace námětů na zpravodajský či publicistický pořad nebo magazín s důrazem na jeho strukturu.

Získané způsobilosti

Student získá kompetence dané osnovou kurzu

Literatura

Smulyan, S. Selling Radio: the commercialization of American Broadcasting 1920-1934. Washington: Smithsonian Institution Press 1994. Maršík, J. Úvod do teorie rozhlasového programu, Praha : Karolinum, 1995. Moravec, V. Veřejné rozhlasové vysílání (public broadcasting) v USA, Svět rozhlasu č. 4/2000, Praha: Český rozhlas a Sdružení pro rozhlasovou tvorbu, str. 37 - 51. Boyd, A. Zpravodajství v rozhlase a televizi. CNŽ, Praha 1995.

Požadavky

Kolokvium: prověření teoretických znalostí podle jednotlivých okruhů.

Garant

PhDr. Petr Orság, Ph.D.