Předmět Public relations (KZU / PURB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / PURB - Public relations, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Public relations (PR) - definice, historie a vývoj, současná pozice;2. Marketing a PR - obecná definice marketingu, marketingový mix, vztah marketing - PR - reklama;3. Útvary PR a tiskoví mluvčí - začlenění v rámci firemní struktury, spolupracující útvary, kontakt s vedením fi-rem, kompetence, odpovědnost, spolupráce s externí PR agenturou;4. Komunikační strategie - koncepce komunikační strategie, definování silných a slabých stránek a z toho vy-plývajících mediálních příležitostí a hrozeb;5. Komunikační strategie - analýza, vytvoření strategie, cílové skupiny, formulace a metody sdělení6. Komunikace s médii - typy médií, formy mediálních sdělení, specifika práce s jednotlivými typy médií - medi-atraining, kdo a v jakém rozsahu komunikuje, argumentář. Nadstandardní způsoby komunikace - kontakty po telefonu, neformální setkání "off the record", Press Event, lobbing;7. Tiskový mluvčí a vztah s médii - adresář, monitoring. Tiskové konference - příprava presskitu (definice), tvor-ba tiskových zpráv, vedení tiskové konference, vlastní sdělení8. PR kampaně a podpůrné PR aktivity při velkých reklamních kampaních.9. Firemní prezentace - konference, veletrhy, publikace, klientské časopisy, propagační předměty, firemní kultu-ra, vizuální styl, společenská setkání;10. Krizová komunikace - vrcholová disciplina PR; Krizová komunikace - omyly a skutečnost.11. Krizová komunikace - krizový štáb - krizový scénář. Nácvik krizové komunikace.12. Řízení pověsti jako východisko řešení konfliktních a krizových situací.13. PR a tiskoví mluvčí ve státní správě a samosprávě; PR a tiskoví mluvčí v soukromých společnostech.14. Kluby tiskových mluvčích a specialistů v Public relations - smysl a význam profesních kontaktů.
Získané způsobilosti
Student získá kompetence dané osnovou kurzu
Literatura
NĚMEC, P. Komunikace korporací. Praha, VŠE, 1999. Black, S. Nejúčinnější propagace. Public relations. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-71691062.Lesly, P. Public relations. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-15-7.Němec, P. Public relations : praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-20-4.CAYWOOD, C. L. Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Brno : Computer Press, 2003. DAŇOVÁ, D. Public Relations - úvod do studia. Olomouc : UP, 2001.
Požadavky
viz. http://zurnalistika.upol.cz
Garant
PhDr. Dana Daňová