Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a analýza publika (KZU / TAPM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / TAPM - Teorie a analýza publika, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do problematiky diváckých studií, vymezení základních termínů, metodologie analýzy textu.Od konceptu efektu ke konceptu užití a uspokojení:Rozbor textu Lazarsfeld, P.F., Berelson, B., Gaudet, H.: The People´s Choice: How the Voter Makes Up His Mind in a Presidental Campaign. (masové médium versus názorový vůdce)Od pasivního publika a morální paniky k aktivnímu publiku:Rozbor textu Barker, M.: The Newson Report: A Case Study In ?Common Sense?. (média a násilí: požadavky na revizi výzkumné agendy)Rozbor textu Morley:Family television.Rozbor textu Fiske, J.: Understanding Popular Culture. (čtení populárních textů jako vzdor)Projekce vybraného audiovizuálního díla, jeho společný rozbor (téma diskuse: limity polysémické povahy textu, možnosti subverzního čtení)Gender, fanouškovské kultury a interpretační komunityRozbor textu Ang, I.: Living Room Wars: Rethinking Audiences for a Postmodern World.Rozbor textu Jenkins III, H.: Star Trek Rerun, Reread, Rewritten: Fan Writing as Textual Poaching.

Získané způsobilosti

Konceptualizovat specifické skupiny příjemců jako cílové skupiny mediálních sdělení.

Literatura

HARTLEY, J. Communication, Cultural and Media Studies ? The Key Concepts. London: Routledge 2002. PEARSON, E., SIMPSON, P. Critical Dictionary of Film and Television Theory. London and New York: Routledge 2001. GWENLLIAN-JONES, S., PEARSON, R. E. Cult Television. Minneapolis and London: University of Minnesota Press 2004. FISKE, J., HARTLEY J. Reading Television, London: Routledge 1978. NEWCOMB, H. Television: The Critical View. New York: Oxford University Press 2000. BROOKER, W., JERMYN, D. The Audience Studies Reader. London: Routledge 2003.

Požadavky

Seminář je koncipován ve formě společného rozboru odborných textů věnujících se oblasti divácké recepce (především) televize a filmu. Texty jsou zpravidla v anglickém originále, u rozsáhlých publikací se jedná o vybranou reprezentativní kapitolu. Předpokladem udělení zápočtu je průběžná příprava na seminář a aktivní účast v debatě.Získání zápočtu je podmíněno maximálně 3 absencemi, znalostí zadaných textů a aktivní účastí na semináři. Při neuspokojivé aktivitě studenta v rámci semináře bude zadán dodatečný úkol v podobě komentovaného překladu tematicky příbuzného textu. Kolokvium je realizováno formou ústního pohovoru na témata probíraná v semináři.

Garant

Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.