Předmět Teorie a analýza publika (KZU / TAPM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / TAPM - Teorie a analýza publika, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do problematiky diváckých studií, vymezení základních termínů, metodologie analýzy textu.Od konceptu efektu ke konceptu užití a uspokojení:Rozbor textu Lazarsfeld, P.F., Berelson, B., Gaudet, H.: The People´s Choice: How the Voter Makes Up His Mind in a Presidental Campaign. (masové médium versus názorový vůdce)Od pasivního publika a morální paniky k aktivnímu publiku:Rozbor textu Barker, M.: The Newson Report: A Case Study In ?Common Sense?. (média a násilí: požadavky na revizi výzkumné agendy)Rozbor textu Morley:Family television.Rozbor textu Fiske, J.: Understanding Popular Culture. (čtení populárních textů jako vzdor)Projekce vybraného audiovizuálního díla, jeho společný rozbor (téma diskuse: limity polysémické povahy textu, možnosti subverzního čtení)Gender, fanouškovské kultury a interpretační komunityRozbor textu Ang, I.: Living Room Wars: Rethinking Audiences for a Postmodern World.Rozbor textu Jenkins III, H.: Star Trek Rerun, Reread, Rewritten: Fan Writing as Textual Poaching.
Získané způsobilosti
Konceptualizovat specifické skupiny příjemců jako cílové skupiny mediálních sdělení.
Literatura
HARTLEY, J. Communication, Cultural and Media Studies ? The Key Concepts. London: Routledge 2002. PEARSON, E., SIMPSON, P. Critical Dictionary of Film and Television Theory. London and New York: Routledge 2001. GWENLLIAN-JONES, S., PEARSON, R. E. Cult Television. Minneapolis and London: University of Minnesota Press 2004. FISKE, J., HARTLEY J. Reading Television, London: Routledge 1978. NEWCOMB, H. Television: The Critical View. New York: Oxford University Press 2000. BROOKER, W., JERMYN, D. The Audience Studies Reader. London: Routledge 2003.
Požadavky
Seminář je koncipován ve formě společného rozboru odborných textů věnujících se oblasti divácké recepce (především) televize a filmu. Texty jsou zpravidla v anglickém originále, u rozsáhlých publikací se jedná o vybranou reprezentativní kapitolu. Předpokladem udělení zápočtu je průběžná příprava na seminář a aktivní účast v debatě.Získání zápočtu je podmíněno maximálně 3 absencemi, znalostí zadaných textů a aktivní účastí na semináři. Při neuspokojivé aktivitě studenta v rámci semináře bude zadán dodatečný úkol v podobě komentovaného překladu tematicky příbuzného textu. Kolokvium je realizováno formou ústního pohovoru na témata probíraná v semináři.
Garant
Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.