Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie publika (KZU / TPKM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / TPKM - Teorie publika, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. blok: Historie výzkumu publika, rekapitulace dosavadních znalostí. Hlavní přístupy k výzkumu účinků a publika, klíčové postavy a přelomové výzkumy.2. blok: Je publikum opravdu masa? behaviorální a kritické paradigma, Princeton Radio Project - výzkumy rozhlasového publika, Invaze z marsu; dvoustupňový model komunikace - The Peoples Choice; P. F. Lazarsfeld, H. Cantril, H. Herzogová, R. K. Merton3. blok: Etnografický obrat, důraz na každodennost, výzkumy D. Morleyho4. blok: Televizní publikum, výzkumy recepce zpravodajství, Dallasu; divačky mýdlových oper a čtenářky červené knihovny - J. Radway, I. Ang.5. blok: Fanoušci a subkultury, výzkumy publika vybraných mediálních obsahů, fenomén Pána prstenu, Sex ve městě apod.6. blok: Individualizované a rozptýlené publikum, nové komunikační technologie, uživatelé internetu, specifika cyberspace, J. Fiske

Získané způsobilosti

Student získá kompetence dané osnovou kurzu

Literatura

Turner, G. British Cultural Studies. Katz, E. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze. In: Jirák, J. Říchová, B. 2000: Politická komunikace a média. Karolinum. McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. 1999. Kunczik, M. Základy masové komunikace. Jeřábek,H. 1996: Hadley Cantril a Robert K. Merton - dva výzkumy mimořádného působení . Ang, I. 1996: Living Room Wars. Routledge. McQuail, D. 1997: Audience Analysis. Sage. Abercrombie, N. - Longhurst, B. 1998: Audiences. Sage. (str. 68-76). Morley, D. 1986: Television in the Family. In: Family Television: Cultural Power and Domestic Leisure. Routledge. Gauntlett, D. 1999: TV Living: Television, Culture and Everyday Life. Routledge.

Požadavky

Aktivní účast v seminárních diskusích, znalost literatury předepsané na jednotlivé hodiny, prezentace vybraného tématu na základě četby zadaných titulů, závěrečná písemná klauzura v délce cca 1000 slov.Podmínkou získání zápočtu je prezentace vybraných výsledků zahraničních empirických šetření (student přečte a zpracuje minimálně jednu celou cizojazyčnou publikaci podle vlastního výběru nebo 3 časopisecké statě vztahující se k jednomu zvolenému výzkumnému tématu ? rešeršované tituly bude student na začátku semestru konzultovat s vyučující a závazně si je zvolí nejpozději do 30. 9.) v hodině a aktivní účast v hodinách během celého semestru. Prezentaci vybraného tématu studenti odevzdávají v elektronické podobě do příslušné odevzdávány v můdlu. Pro ostatní studenty kurzu připraví prezentující handout k prezentované látce v rozsahu cca 1 strany A4 oboustranně potištěné. Obsah a strukturu prezentace je vhodné v dostatečném předstihu konzultovat s vyučující. Základním komunikačním kanálem mezi vyučující a studenty je elektronický portál katedry moodle s virtuální třídou Teorie publika. Pokyny zveřejněné v moodle jsou pro studenty závazné

Garant

Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iveta JansováMgr. Renáta Sedláková, Ph.D.